וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמאלוב-ברקוביץ' ביקשה הבהרות מבכירי חדשות 13: למה שידרתם במוצ"ש מכיכר החטופים?

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 21:04

בלעדי: בישיבה סגורה, מנכ"לית חדשות 13 אמרה ש"עמדתה שונה" בעניין הצורך לשלוח צלם למחאת המשפחות מול הקרייה בת"א, הביעה את חוסר שביעות רצונה מהגיבוי שהיא מגדירה כפוליטי לרביב דרוקר, והתלוננה: "יש נגדי הסתה, זה ייגמר בכדור בראש". כל הפרטים

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: משה שי/פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: משה שי/פלאש 90

על אף שבג"ץ טרם הכריע בשאלת מינויה למנכ"לית חדשות 13, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' כבר עושה בפועל ניסיונות להתערב בתוכן המשודר על מסך המהדורה המרכזית - נגד משפחות החטופים.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בישיבה עם כמה מנהלים בחברה, הציגה שמאלוב-ברקוביץ' למשתתפים את מה שכינתה "שאלת תם": מדוע הוחלט להציב במוצ"ש עמדת שידור עם צוות צילום "דווקא בכיכר החטופים", שבה התקיימה מחאת המשפחות על העיכוב בעסקה להשבת יקיריהן. שמאלוב-ברקוביץ' ביקשה לדעת אם יש "קריטריונים" כלשונה לעמדת שידור כזו, ובעקבות הסברי העורכים סיכמה בכך ש"עמדתה שונה".

כזכור, העצרת השבועית של משפחות החטופים בכיכר שמול הקרייה בת"א, היא האירוע האזרחי המשמעותי ביותר בקריאה להשיבם הביתה. ה"שאלה" של שמאלוב-ברקוביץ', והעמדה שהביעה לגביה, עשויה להתפרש כניסיון לאותת למערכת שתשקול אם להימנע משידורים כאלה בעתיד.

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: משה שי/פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: משה שי/פלאש 90
״הפוליטיזציה היא של דרוקר. אף אחד לא מגן עליי בטוויטר - לא פוליטיקאים, לא אנשי עסקים, לא עיתונאים מימין"

בישיבה שהתקיימה השבוע, שמאלוב-ברקוביץ' גם טענה שמתנהלת נגדה הסתה בחודש האחרון, והציגה כדוגמה לכך את כנס החירום של כל כלי התקשורת נגד מינויה. היא ציטטה פוסט שקראה ברשתות חברתיות, ולפיו "כל שופר של ראש הממשלה צריך לקבל כדור בראש", ולדברי חלק מהנוכחים אף ביטאה חרדה שהיא עצמה "תקבל כדור בראש" - לא ברור ממי, לשיטתה.

היא הביעה תסכול מכך ש"אף אחד לא מגן עליי בטוויטר - לא פוליטיקאים, לא אנשי עסקים, לא עיתונאים מימין", ולעומת זאת ציינה את המחאה הנרחבת ברשת נגד ההחלטה להוריד את תכניתו הפופולרית של פרשן חדשות 13, רביב דרוקר. אחת המנהלות שהשתתפו בפגישה מספרת כי שמאלוב-ברקוביץ' צעקה שמדובר ב"בושה וחרפה: שקמה ברסלר, יאיר לפיד, יאיר גולן, אחים לנשק, אהוד ברק - כולנו דרוקר! הפוליטיזציה היא שלו ולא שלי".

שמאלוב ברקוביץ' אף ביקשה מהמנהלים להעביר את דבריה לשאר העובדים, שכן אלה מסרבים לשוחח עמה.

עוד בוואלה!

מסך העשן של נתניהו: בזמן שהעיתונאים הפגינו, בממשלה סימנו וי נוסף על התקשורת

לכתבה המלאה
מחאת עובדי חדשות 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחאת עובדי חדשות 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
״הכל תלוי ברייטינג. נבדוק כמה מביא כל אחד שמשדר פה. מי שמביא - יקבל יותר כסף, ומי שלא - נחשוב מה לעשות איתו״

בפגישה אף הציגה שמאלוב-ברקוביץ' "שיטה חדשה" למדידת הביצועים של כתבי החברה, שאינה קשורה להצלחות המקצועיות שלהם. לדבריה, "הכל תלוי ברייטינג. נבדוק כמה מביא כל אחד שמשדר פה. מי שמביא - יקבל יותר כסף, ומי שלא - נחשוב מה לעשות איתו".

במשתמע, שמאלוב ברקוביץ' מאיימת בפיטורי עיתונאים שלא על בסיס מקצועי, לכאורה מפני שהיא תוכיח כי הם אינם מושכים צופים לערוץ. גורמים שנחשפו לתוכן הפגישה הגדירו את ההצעה כבעייתית, והעריכו שהיא נועדה להכשיר טיהור פוליטי באמצעות מניפולציה על נתוני הרייטינג, כפי שמנסה "רשת" לעשות בהחלטה להוריד את תכניתו של דרוקר.

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "המאבק להחזרת החטופים הוא משימה לאומית. היום נחצה הגבול! על גבם של משפחות החטופים, באופן ציני וזדוני, ועד העובדים של חדשות 13 מנהל מאבק אישי ללא קווים אדומים, ללא דין וללא דיין. השימוש במשפחות החטופים כדי לקדם אג'נדה ומטרות אישיות הוא פסול ומסוכן. זוהי הסתה חסרת תקדים וגבולות, המתבססת על אמירות שקריות ומטעות את הציבור".

מנכ"לית חברת החדשות, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מסרה בתגובה: "החזרת החטופות והחטופים לביתם היא משימה לאומית שאין חולק עליה. חברת החדשות מחויבת לסיקור עיתונאי אמין ומלא. אין פה סימן שאלה ומעולם לא היה. האמירות שייחסו לי כביכול, המפקפקות בנחיצות סיקור מאבק משפחות החטופים, הן שקריות ונבזיות. הנושא בדם ליבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully