וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוק תבערה הושלך לביתו של איש העסקים דודי ורטהיים, קשת: "הסתה שחצתה כל קו אדום"

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 22:16

בקבוק תבערה הושלך לעבר ביתו של איש ורטהיים, מבעלי קוקה קולה ישראל, בנק מזרחי טפחות ובעל השליטה בקשת 12. קשת: "אלו תוצאות קמפיין הסתה שיטתי נגד ערוץ 12". הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד המגיש אבי רצון ורדיו "גלי ישראל"

בניין קשת. ראובן קסטרו
קשת/ראובן קסטרו

בקבוק תבערה הושלך אמש (שלישי) לעבר ביתו של איש העסקים דודי ורטהיים, מבעלי קוקה קולה ישראל, בנק מזרחי טפחות ובעל השליטה בקשת 12. ורטהיים מתגורר במרכז הארץ.

דודי ורטהיים הוא בנו של איש העסקים מוזי ורטהיים שהלך לעולמו ב-2016. ורטהיים בחר בבנו דודי כממשיך דרכו העיקרי, וב-2012 העביר לידיו 63% ממניות החברה המרכזית למשקאות; לבתו דרורית העביר את 37% הנותרים. משפחת ורטהיים היא בעלת השליטה, כאמור, בקשת 12.

מקשת 12 נמסר: "מזה חודשים מתנהל קמפיין הסתה שיטתי נגד ערוץ 12, שחצה אמש את כל הקווים האדומים. במסגרת זו מתבצעת הסתה ישירה כנגד גורמים בולטים בערוץ ובעל השליטה בו - דוד ורטהיים, הסתה שהובילה למעשה חמור ומסוכן. אנחנו סמוכים ובטוחים שהגורמים המוסמכים יפעלו בנושא".

אבי ניר מנכ"ל קבוצת קשת כתב הבוקר לעובדי החברה: "בשמי ובשם כולנו, רציתי להודות לדודי ורטהיים על עמידתו האיתנה והלא מתפשרת על עצמאות קשת 12 וחברת החדשות שלה".

אבי רצון/רדיו גלי ישראל

מהרשות השנייה נמסר: "הרשות השנייה מגנה בכל תוקף את אירועי תקיפת העיתונאים, אנשי התקשורת ובעלי גופי תקשורת, המתגברים לאחרונה, וקוראת לגורמי אכיפת החוק לפעול בנחישות למיגור התופעה הבזויה. חופש הביטוי וחופש העיתונות הינם יסודות מרכזיים במדינה דמוקרטית, ועלינו לשמור עליהם מכל משמר".

מאוחר יותר הודיעה הרשות כי פתחה בהליך הפרה לרדיו "גלי ישראל" בגין התבטאויותיו של אבי רצון כנגד בעלי ועיתונאי קשת 12 ורשת 13.

למשל, בתוכניתו ששודרה ביום 09.06.24, התייחס ל"מבצע ארנון" לחילוץ החטופים, שנערך יום קודם לכן, תוך העברת ביקורת על אופי הסיקור ואי מתן קרדיט נאות לראש הממשלה בערוצים 12 ו-13 בשידור אמר, בין היתר: "תקשיבו היטב בעניין נתניהו... את זה לא יספרו לכם בערוצים של בלווטניקוש ושל דוד ורטהיים. אותו דוד ורטהיים, הבעלים של ערוץ 12, זה שאנחנו מתפללים שבמסגרת עסקה כלשהי עם החמאס, הוא - דוד ורטהיים, רעייתו, בניו ובנותיו - יועבר לעזה".

דוגמא נוספת היא תוכניתו מיום 30.07.24 , אשר במהלכה אמר "הנוח'בות של דודינק'ה ורטהיים" בהתייחסו לעיתונאי חברת החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully