וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתמך בטרור יהודי, כותב המאמר מגיב: "השיח פה צבוע"

דוד ורטהיים ואראל סג"ל

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 10:47

לאחר מהומות המתנחלים בכפר ג'ית שבהן נורה פלסטיני למוות, פרסם סמנכ"ל "חוננו" לשעבר אורי קירשנבום טור באתר "סרוגים" תחת הכותרת "דין ג'ית כדין רפיח". בשיחה עם דוד ורטהיים ואראל סג"ל הוא לא חוזר בו, וטוען שהביקורת היא בכלל כלפיי הימין. האזינו

בית שנשרף על ידי מתנחלים בג'ית, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
בית שנשרף על ידי מתנחלים בג'ית, 16 באוגוסט 2024/רויטרס
"עכשיו שמישהו יסביר לי למה מה שנכון בעזה לא נכון בג'נין ובטול כרם, בחברון ובשכם"

פורום 'תג מאיר' פנה השבוע למשטרה וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה בדרישה לפתוח בחקירה נגד אורי קירשנבום, לשעבר סמנכ"ל ארגון 'חוננו', זאת בחשד להסתה לאלימות ולטרור באתר 'סרוגים'.

אתר החדשות הדתי־לאומים פרסם ביום שישי את המאמר תחת הכותרת "דין ג'ית כדין רפיח", בו מביע קירשנבאום תמיכה מפורשת בביצוע טרור יהודי. המאמר התייחס למהומות המתנחלים יום לפני כן בכפר הפלסטיני ג'ית, בהן נורה למוות רשיד סדה בן ה-28. קירשנבום כתב בין היתר כי: "גָּדַל פה דור שרואה את צה"ל מגן בחירוף נפש על הפת"ח בהודעות דוברות על מבצעים בג'נין... גדל פה דור שמבין, לצערנו הרב — שגורלו בידיו, שאין מישהו שבאמת דואג לביטחון שלו... ובני הדור הזה שגדל פה דואגים לביטחון שלהם, מבינים מהן הדרכים שמרתיעות את האויב, ובעיקר מבינים שמה שהם לא יעשו — לא יקרה".

עוד כתב: "צה"ל הפציץ תקופה מסוימת בעזה בצורה כמעט חסרת הבחנה בניינים ורבי קומות, בידיעה מוחלטת שייהרגו המוני ילדים ואמהות. אסטרטגיה ביטחונית מתבקשת הביאה את ישראל לכסח בצורה חריפה מאוד את 'החפים מפשע' בעזה כי אין דרך אחרת לנצח ולמגר את חמאס. זה מכוון, זה אסטרטגי, זה נכון. שאף אחד לא יעמיד פנים אחרת. עכשיו שמישהו יסביר לי למה מה שנכון בעזה לא נכון בג'נין ובטול כרם, בחברון ובשכם".

בהמשך תקף קירשנבום את הגינויים במערכת הפוליטית, כולל אלו של שר האוצר סמוטריץ' וראש הממשלה נתניהו בעקבות ההתפרעויות. "שרשרת הגינויים הצפויה כללה אינסוף חזרות על רצף המילים 'פגיעה בהתיישבות'. דעו לכם, פוליטיקאים יקרים, שאתם לא מעניינים את הנוער הזה. בצדק. אתם חסרי משמעות. דף בספר היסטוריה שעוד כמה שנים יסיימו לקרוא".

בעקבות המאמר שלח פורום "תג מאיר" מכתב למשנה לפרקליטות המדינה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד קירשנבום. "לנוכח הלגיטימציה הציבורית והפוליטית הנרחבת בישראל לנקמה באזרחים ערבים לא מעורבים על פשעי החמאס החל ב-7 באוקטובר, ושורת הפוגרומים ביישובים פלסטיניים בגדה המערבית, הרי שקיימת אפשרות ממשית לעשיית אלימות וטרור בעקבות מאמרו של קירשנבום".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

היום (רביעי) שוחח קירשנבום עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים והגיב לדברים: "אני חושב שהאוכלוסייה התומכת שקוראת כיכרות על שמם של מחבלים ועושה תהלוכות עם חמושים ברחובות לכבוד השחרור שלהם, היא חברה שצריכה להרגיש את נחת זרועם של היהודים. אני לא חושב שזה צריך להיות בצורה של חבר'ה שנכנסים בצורה ספורדית, אלא זה צריך להיות משהו ממוסד ומערכתי".

ורטהיים שאל: "זה מאמר שכתבת למחרת הפוגרום שעשו חבורת מתנחלים קיצוניים ובעצם הכשרת אותם. באת ואמרת 'תרגיעו, הם בסך הכול עושים את מה שאין ברירה'". קירשנבום השיב: "השיח הוא מאוד צבוע בעיניי של המגנים. אני לא מדבר כרגע על השמאל, אני מדבר יותר על הימין".

לדבריו, "ברגע שהימין תומך בפעולות הכי הרסניות בעזה ותומך במעשים שכביכול הכי גבוליים מבחינת ההגדרות של משפט בין־לאומי ופגיעה באוכלוסייה, אז אני מקבל את זה שמי שצריך לעשות את זה, זאת המדינה, אבל צריך להבחין, לנהל כאן שיח ערכי נורמלי ולא שיח שמתלהם והשב"כ לוחש להם באוזן שהם צריכים לגנות את זה".

לגבי אותן מהומות בכפר ג'ת הדגיש: "אני לא אומר לאף בן אדם ללכת לעשות את זה, החוק אוסר את זה וממילא זה אסור. אני רק אומר שצריך להבין מאיפה הדבר הזה צומח. זה צומח על רקע זה שאנשים כמוני נוסעים עם האישה והילדים שלהם יום-יום בכבישים ובחווארה ובדרום הר חברון וזה פחד אלוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully