וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שסירבה לעזוב: בדרך להליך פיטורים נגד שמאלוב-ברקוביץ'

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 17:28

ההערכה: אם שמאלוב-ברקוביץ' תמשיך להתנגד להסכם שהוצע לה - היא לא תשאיר להנהלה ברירה אלא להדיחה. גורם ברשת אמר מוקדם יותר לוואלה ברנז'ה כי סבלנותם פקעה ו"ככל שהיא לא תחתום יהיה שימוע והיא תפוטר"

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90

כמעט חודש לחתימת ההסכם בין עובדי חדשות 13 להנהלת רשת 13 על הדחתה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ', ודירקטוריון חדשות 13 מנסה בפעם האחרונה להימנע מפתיחה בהליך פיטורים לאחר שסירבה בשבועות האחרונים לפנות את כסאה. דירקטוריון החדשות התכנס היום לדון בסיום תפקידה לפי ההסכם עם העובדים. ההנהלה, נזכיר, טרם מימשה את ההתחייבות מזה 3 שבועות וחצי. תחת הנימוק שהם רוצים לאפשר לשי"ב זמן להסכם פרישה מרצון.

ההערכה היא כי אם שמאלוב-ברקוביץ' תמשיך להתנגד לכך גם בישיבת הדירקטוריון הנוכחית - היא לא תשאיר להנהלה ברירה אלא להדיחה. גורם ברשת אמר מוקדם יותר לוואלה ברנז'ה כי סבלנותם פקעה ו"ככל שהיא לא תחתום יהיה שימוע והיא תפוטר".

עזיבתה בפועל של יש"ב אמורה להתרחש באחת משתי דרכים: התפטרות יזומה מצדה במסגרת הסדר פרישה מרצון, או הדחה בדירקטוריון - שלצורך אישורה נחוצים, לפי החוק לפחות 75% מהקולות. נציגי הציבור מחזיקים ב-40% מזכויות ההצבעה, וכיוון שמונו רק שלושה כאלה - כל אחד מהם שולט בפועל בכ-13%. אם שניים מתוך שלושת נציגי הציבור יתנגדו או יימנעו בהצבעה, לא יושג הרוב הדרוש של 75% - וההדחה לא תתבצע, בניגוד להתחייבות של הנהלת רשת 13 לעובדים. כך, נציגי הציבור - שאמורים להגן על מנכ"ל חברת החדשות מפני התערבות של הבעלים בתפקודו - עלולים להשתמש במנגנון דווקא כדי להגן על פוליטיקאית כמו יש"ב מפני הדחתה, לאחר שזו כבר סוכמה בין החברה לעיתונאים.

עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי  יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024. רוני כנפו
עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024/רוני כנפו

"היום שאחרי יש"ב"

נזכיר: יש"ב טרם חתמה על תנאי הפרישה הנדיבים שהוצעו לה - ומנגד, היא קיימה שיחות עם חלק מנציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 13, בניסיון לגבש "גוש חוסם" שיכפה את המשך עבודתה על רשת 13 ועל העובדים, בניגוד להחלטתם המשותפת. מתברר שהצליחה - לפחות עד כה - במשימת הבלימה.

שלושת נציגי הציבור החברים בדירקטוריון - יפעת בן חי שגב, אברהם נתן והיו"ר אייל דה פאו - שלחו לאחר חתימת ההסכם מכתב הסתייגות מההסכם להנהלת רשת, בו טענו כי המהלך נעשה בלי ידיעתם, וניסו לברר למה מפטרים את יש"ב אחרי הליך איתור סדור לכאורה. לטענתם ההסכם עלול להוביל לכך שלוועד העובדים תהיה השפעה על מי שיתמנה למנכ"ל החברה. נזכיר: באשר לבן חי שגב, המשמשת גם כעדה במשפט נתניהו ונתן - אף נטען בעתירת עובדי חדשות 13 לבג"ץ כי עצם תמיכתם מראש במינויה של שמאלוב-ברקוביץ' מהווה ניגוד עניינים.

במצב הנוכחי החברה מתקשה לתפקד באופן סדיר, אף יותר מהרגיל, שכן עשרות גיוסים חדשים, שימורי עובדים קיימים ושיבוצים לתפקידי תוכן מוקפאים כבר חודשיים עד ל"יום שאחרי יש"ב". העובדים אמנם שכנעו את רשת לשנות את עמדתה - הישג חסר תקדים שאמור להוביל להחלפת המנכ"לית - אלא שכאמור, מימוש ההסכמות בפועל מתעכב, בניגוד למתווה שאישר בלווטניק.

בתוך כך, היום הודיעו בחברה כי נמצא פיתרון למינוי סמנכ"ל התוכן של יש"ב - ניר (שוקו) כהן, שיעבור לשמש כסמנכ"ל הדיגיטל של רשת 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully