וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקיע תובעת את נדב צנציפר וחיים לוינסון; "חברת התעופה הגרועה בהיסטוריה"

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 20:58

ארקיע תובעת את עיתונאי ידיעות אחרונות והארץ בסך 600 אלף שקל. צנציפר תקף בטוויטר את חברת ארקיע על כך שחייבה אותו ב-13 אלף שקל לטיסה בכיוון אחד מלרנקה לישראל, תוקן במקום ע"י מנכ"ל החברה, ומחק את תגובתו

חיים לוינסון , נדב צנציפר. משה שי, צילום מסך מרכז רפאל, פלאש 90
חיים לוינסון , נדב צנציפר/פלאש 90, משה שי, צילום מסך מרכז רפאל

בחברת התעופה ארקיע הגישו היום (שני) כתב תביעה נגד העיתונאים נדב צנציפר וחיים לוינסון, בעקבות ביקורת שמתחו על התנהלות החברה בטוויטר (רשת X).

עיתונאי ynet נדב צנציפר צייץ לפני כשבועיים פוסט נגד ארקיע, לאחר שלטענתו חברת התעופה הישראלית גובה מחירים מופקעים על כרטיס טיסה חד כיווני מלרנקה לישראל. בפוסט שלו נכתב: "רק בגלל שהבת שלי במילואים, מה שלא הותיר לי ברירה, חברת השחיטה ארקיע גזלה מישראלי שתקוע בגלל המלחמה בקפריסין 13!!!!!! אלף שקל לכיוון אחד מלרנקה. בושה וחרפה". צנציפר צרף לפוסט הזמנה עם פרטי הטיסה מלרנקה לת"א, לעוד יומיים (28.8) בשעות הבוקר, בשורת התשלום מצויין הסכום 3,471 דולר. בשקלים מדובר בכ-13 אלף שקל.

מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ', שראה את הציוץ, הגיב לצנציפר וצירף תמונה של מחיר עלות כרטיס בודד. ברלוביץ כתב: "בתמונה המחיר האחרון שנמכר באתר שלנו". המחיר שצורף רחוק מאוד מהסכום שפרסם צנציפר, ועומד על פחות מ-600 דולר. צנציפר בחר למחוק את התגובה של מנכ"ל ארקיע, וארקיע מסרה אז בתגובה רשמית כי היא "דוחה בתוקף את הטענות המופרכות שהועלו בפרסום המגמתי והשקרי שפורסם הבוקר על ידי איש התקשורת נדב צנציפר ברשת החברתית X. הפרסום המלא באי דיוקים ובפרשנויות מוטות, נועד במכוון להשחיר את שמה של ארקיע ולפגוע במוניטין שצברה בעמל רב במשך שנים.

"העובדות הן כדלקמן: המחיר שצוין בפרסום מתייחס לכרטיסים עבור חמישה אנשים וכבודה, ולא עבור אדם אחד. הכרטיסים נרכשו מחברת נסיעות ולא ישירות מחברת ארקיע. תגובת מנכ"ל ארקיע, שכללה את מחיר כרטיסי הטיסה ליעד המדובר, נמחקה על ידי מר צנציפר עצמו, בניסיון ברור להשתיק כל קול המפריך את הנרטיב השקרי שבחר להציג".

ארקיע. יחצ,
ארקיע/יחצ

עיתונאי הארץ חיים לוינסון צייץ באותו יום: "ארקיע חברה פושעת. נוכלת. שמרמה את הלקוחות שלה בכוונה. שהמודל העסקי שלה הוא לרמות. שלא תיתן שירות לא משנה מה. בכל מדינה נורמלית היא הייתה נסגרת. מנהליה היו תחת חקירות צרכניות. במירי רגב לנד מתחננים שתטיס אותך כי זה מה יש".

במכתב ההתראה שנשלח אליו לאחר מכן מטעם החברה נכתב: "דברים חמורים אלו מהווים, ללא כל ספק, פרסום לשון הרע נגד מרשתנו. בדומה לפוסט, גם הפרסום מכיל דברי בלע שאינם אמת (בלשון המעטה), נראה כי גם דברים אלו נכתבו על ידך בזדון על מנת לפגוע בחברה ומשלח ידה ועל מנת לעשותה למטרה לבוז , ללעג ולשנאה בקרב הצרכנים ובקרב קהל העוקבים שלך". בארקיע דרשו מלוינסון להסיר את הפוסט, להתנצל וכן לפצות את החברה.

לוינסון הגיב למכתב וכתב: "ארקיע, חברת התעופה הגרועה בהיסטוריה, לקחה עורך דין לאיים עלי בתביעה. חיים בסרט. חוזר ואומר: זו חברה ששיטת העבודה שלה היא לרמות את הלקוחות שאתה יכול לטבוע בים ולא יענו בשירות הלקוחות שמגיע לכל מנהליה לעמוד לדין על השיטות שלה. ניפגש בבית משפט. אצעיד לשם אלפי עדים שיספרו על ארקיע".

לדברי אבישי גרינצייג, הפרשן המשפטי של כאן 11, הקייס שיש לארקיע נגד צנציפר חזק יותר. לדבריו, לוינסון טען טענות כלליות על זה שהם נוכלים ויוכל לטעון לאמת דיברתי, בעת שצנציפר הטעה את הקוראים. "הבעיה של צנצי היא ההתעקשות שלו לא למחוק ולתקן ציוץ שהציבור הבין כאילו מדובר על כרטיס אחד בעוד שאין מחלוקת על כך שזהו מחיר של חמישה כרטיסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully