וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה דורש לפתוח בחקירה פלילית נגד רביב דרוקר

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 11:14

רה"מ נתניהו, הנאשם בפלילים, פנה למשטרה וליועמ"שית לממשלה בדרישה שתיפתח חקירה נגד עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר בשל חלקו בהפקת הסרט "תיקי ביבי" - כך מדווח ב"העין השביעית". בקשות קודמות של נתניהו בנושא הסרט נדחו ע"י ביהמ"ש

ראש הממשלה בנימין נתניהו , רביב דרוקר. חיים גולדברג/פלאש 90, ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו , רביב דרוקר/ראובן קסטרו, חיים גולדברג/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ליועצת המשפטית לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בדרישה כי יפתחו בחקירה פלילית נגד עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר בשל חלקו לכאורה בפרסום קטעים מחקירותיו במשטרה - כך מדווח הבוקר (שלישי) באתר "העין השביעית". דרוקר משמש כמפיק שותף בסרט.

סרטו של אלכס גיבני "תיקי ביבי" ("The Bibi Files") שודר בשבוע שעבר בטורונטו, קנדה. במאי הדוקו גיבני קיבל גישה לתיעודים מאלפי שעות של חקירות נתניהו בתיקי האלפים בין השנים 2018-2016, שכוללים חקירות של נתניהו, רעייתו, בנו, מקורבים ועובדים בלשכת ראש הממשלה - שמעולם לא פורסמו. בארץ לא אושרו הסרט לפרסום שכן החוק קובע כי אין לשדר חומרים מחדרי חקירות בעיצומו של הליך משפטי. ב-2 לדצמבר עתיד נתניהו עצמו לעלות על דוכן העדים בבית המשפט.

גיבני אמר ל"ורייאטי" ש"ההקלטות הללו שופכות אור על דמותו של נתניהו בצורה חסרת תקדים ויוצאת דופן. הם עדות עוצמתית לאופי המושחת שלו וכיצד הוביל אותנו למקום שבו אנו נמצאים כעת. יש דחיפות מסוימת להתמודדות עם החומרים האלה והתמודדות עם אופיו של נתניהו בזמן שאומרים לנו, 'אה, הדיונים האלה הם ליום אחר, כי נתניהו באמצע מלחמה'. הרגשנו שזה חשוב, ולמען האמת, חובתנו כאזרחי העולם לפרסם את הסיפור שלנו בהקדם האפשרי - כי אנשים מתים".

רה"מ בנימין נתניהו, 11 בינואר 2010. צילום: קובי גדעון/פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו, 11 בינואר 2010/עיבוד תמונה, צילום: קובי גדעון/פלאש 90

לפני כשבוע דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשת נתניהו למנוע את פרסום הסרט בפסטיבל הסרטים בטורונטו. נתניהו ביקש למנוע את הצגת התיעוד החזותי של החקירות שלו במשטרה בישראל. בסעיף 13 לבקשה כותב עו"ד עמית חדד שמייצג את רה"מ בנושא: "העובדה כי הפרסום עתיד להתבצע בחו"ל אינה מעלה ואינה מורידה בעניין זה".

"פרסום התיעוד הקולי והחזותי מחקירותיו של ראש הממשלה אינו שגגה או טעות, אלא התנהלות מודעת ומכוונת של מר דרוקר, כחלק ממסכת ארוכה, שנועדה להשפיע באופן בלתי ראוי על ההליך המתנהל נגד ראש הממשלה, במטרה לפגוע שלא כדין בזכויותיו הבסיסיות ביותר של ראש הממשלה", טוען נתניהו במכתב ששיגר שלשום (15.9) ליועמ"ש גלי בהרב-מיארה ולמפכ"ל רב-ניצב דניאל לוי, באמצעות עורכי-דינו עמית חדד, ישראל וולנרמן ונועה מילשטיין.

בנוסף, כך לפי הפרסום, דורש נתניהו לחקור גם את מקור הדלפת החומרים לגיבני, ומפנה להתבטאויות פומביות של המפיק שאמר כי בסוף 2023 פנה אליו מקור והציע לו את תיעוד החקירות לצורך עשיית הסרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully