וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה בצרפת להחרים את i24NEWS: "ערוץ שתמך בזוועות שבוצעו בעזה במשך 11 חודשים"

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 16:03

חברי פרלמנט ודמויות ציבוריות בצרפת קוראים לאסור על שידוריו של ערוץ i24news במדינה, בטענה שמדובר בערוץ פרו-ישראלי: "יש לאסור על i24NEWS לשדר בצרפת ובאירופה, כך גם את ערוץ RT". מנכ"ל i24NEWS: "מקפידים על סיקור עובדתי ומדויק

ערוץ החדשות i24NEWS אומנם החל את שידוריו בעברית בישראל רק בחודש יוני השנה, אך משנת 2013 הרשת מפעילה שלושה ערוצי חדשות בינלאומיים המשדרים מישראל לכל העולם באנגלית, צרפתית וערבית. מאז החלה המלחמה, הערוץ מותקף ברחבי העולם בטענה שהוא ערוץ ציוני ופרו-ישראלי, ושתכניו משרתים את הצד הישראלי. השבוע, עם ההחלטה להטיל סנקציות על שידור ערוץ RT הרוסי בארצות הברית בעקבות המלחמה עם אוקראינה, עלו קריאות מצד חברי פרלמנט ואנשי ציבור צרפתים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, לנקוט בצעדים דומים כלפי הערוץ הצרפתי של i24NEWS ולאסור שידוריו במדינה.

איימרי קארון, חבר האסיפה הלאומית הצרפתית אמר: "ערוץ i24NEWS תוקף את הבמאית היהודייה-אמריקאית שרה פרידלנד שגינתה את רצח העם המתמשך בעזה והביעה סולידריות עם הפלסטינים. ערוץ פרו-נתניהו זה תמך בזוועות שבוצעו בעזה במשך 11 חודשים. תזכיר לנו מדוע נאסר על RT לשדר בצרפת?".

מגישת i24NEWS בצרפתית, נטלי נגר, פתחה את תוכניתה במונולוג זועם על דבריה של פרידלנד, הבמאית היהודייה שזכתה בפרס בפסטיבל ונציה ואמרה בנאום הזכייה: "אני מקבלת את הפרס הזה ביום ה-336 לרצח העם של ישראל בעזה ושנת הכיבוש ה-76. אני מביעה סולידריות עם העם הפלסטיני ובמאבקם לשחרור".

נגר אמרה בתוכניתה: "שרה פרידלנד היקרה, שלא הכרתי עד הבוקר, יש לך זכות להגיד משהו על ישראל רק בגלל שאת יהודייה? תחזרי לספרי ההיסטוריה שלך, תשנני אותם ותפסיק להציג אותנו כיהודים רעים". גם חבר האסיפה הלאומית הצרפתית, תומאס פורטס, התייחס למונולוג של נגר ואמר: "יש לאסור על i24NEWS לשדר בצרפת ובאירופה, כך גם את ערוץ RT. כבר חודשים שהערוץ הזה משרת את תעמולת רצח העם של נתניהו. היום היא תוקפת את הבמאית שרה פרידלנד שגינתה את רצח העם בעזה. כן, מותרת ביקורת על מדיניות מדינת ישראל".

I24 NEWS. I24, צילום מסך
i24/צילום מסך, I24

חברת הפרלמנט האירופאי, הפוליטיקאית הצרפתייה-פלסטינית ילידת סוריה רימה חסאן, גם היא שייכת למפלגת השמאל הקיצוני La France Insoumise,, התייחסה לראיון שערכו ב-i24NEWS עם ההיסטוריון חיים ברקוביץ, שאמר: "האוכלוסייה האזרחית בעזה אינה נייטרלית, זו אוכלוסייה שאפשרה לחמאס לפעול ולעבוד עם חמאס במשך שנים. הם אינם אזרחים חפים מפשע". חסאן צייצה בתגובה לראיון: "האוכלוסייה האזרחית בישראל אינה ניטרלית. הרוב המכריע של אזרחי ישראל משרתים שירות צבאי ומשתתפים בדרך זו או אחרת בכיבוש ובקולוניזציה של פלסטין מאז 1948".

בציוץ אחר, לפני כחודשיים, השוותה חסאן את i24NEWS לתחנת הרדיו שקראה לרצח העם הטוטסי ברואנדה וכתבה כי ב"שנת 2024 ישראל משתמשת ב-i24NEWS כדי לקרוא לרצח עם של פלסטינים".

"לא נשכח את הטיפול התקשורתי שנותנים ב-BFM TV וב-i24NEWS למסרים של תעמולה ישראלית לרצח עם", כתבה בציוץ אחר.

פרנק מלול, מנכ"ל רשת i24NEWS, מסר לוואלה בתגובה: "אנחנו מקפידים על סיקור עובדתי ומדויק, וזוכרים ומזכירים לעולם שהמלחמה פרצה בטבח הנורא שביצע חמאס ב-7.10, גם אם ישנם חברי פרלמט אנטי-ישראלים ששכחו איך התחילה המלחמה. אני לא נרתע מהקיצוניים שקוראים לאסור על שידורינו. i24NEWS הוא קול חשוב בצרפת בפרט ובכלל בנוף ערוצי החדשות הבינלאומיים בעולם, שהוכיחו במלחמה האחרונה שהם איבדו את היכולת להיות מאוזנים והוגנים. הפכנו מטרה עבור גורמים תומכי חמאס כי אנחנו מצליחים להביא לצופים ברחבי העולם את התמונה הרחבה ואת המציאות כפי שהיא".

  • עוד באותו נושא:
  • i24news

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully