וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס הזיכרון הלאומי של משפחות ה-7/10 ישודר בישראל ובכל רחבי העולם

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 19:30

ערוצי טלוויזיה רבים בישראל, בהם 11, 12, 13, i24news וערוץ הכנסת הודיעו כי ישדרו את טקס הזיכרון הלאומי. המארגנים: ארה"ב, סין, רוסיה, הודו, איחוד האמירויות, אירופה, אוסטרליה ועוד כ-50 גופי תקשורת מרחבי העולם יגיעו לשדר ולסקר מפארק הירקון

רותם סלע, חנוך דאום. צילום: דייב שחר, Creative Commons, עיבוד תמונה
רותם סלע, חנוך דאום/עיבוד תמונה, צילום: דייב שחר, Creative Commons

טקס הזיכרון הלאומי שייערך בפארק הירקון ב-7.10 זוכה לתשומת לב רבה בארץ ובחו"ל, כאשר מרבית ערוצי הטלוויזיה בישראל הודיעו כי ישדרו בשידור חי מהטקס שיזמו משפחות השבעה באוקטובר, וביניהם ערוצים 11, 12, 13, הכנסת, 9, וערוצים נוספים.

מארגני הטקס אומרים כי בנוסף, כ-50 גופי תקשורת בינלאומיים כבר עדכנו על הגעתם לסקר את הטקס שמעורר עניין רב ברחבי העולם. בין המדינות הם מונים את: ארה"ב, סין, רוסיה, ארגנטינה, יפן, אוסטרליה, איחוד האמירויות, הודו, שוודיה, פורטוגל, פוארטו ריקו, מקסיקו וכלל סוכנויות הידיעות המרכזיות בעולם. עוד אומרים המארגנים כי עשרות רבות של קהילות מישראל ומכל רחבי העולם פונות בבקשה לשדר את הטקס ממקומות מרכזיים.

ערוץ 14, הנחשב למזוהה עם ראש הממשלה, לא ישדר ממנו.

כזכור, אחרי המחלוקת באשר למועד שידור הטקס, מארגני הטקס הלאומי החליטו להקדים ולשדר אותו לפני הטקס הממשלתי, ובשעה 21:15 ישדרו ערוצי הטלוויזיה קלטת של הטקס הממלכתי שהפיקה הממשלה.

מירי רגב בהצהרה לתקשורת בנוגע לטקס הממלכתי, 29 באוגוסט 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
תשדר קלטת. מירי רגב/לשכת העיתונות הממשלתית

את הטקס תנחה השחקנית והדוגמנית רותם סלע לצדו של חנוך דאום, בהשתתפות מיטב אמני ישראל. לפי המארגנים, כ-40,000 כרטיסים ששוריינו (בחינם, מטעמי אבטחה) לטקס אזלו תוך 8 שעות.

המארגנים אומרים עוד כי מעבר למטרתו המרכזית של הטקס בזיכרון הנופלים ובהנצחתם,, הטקס יעלה את המודעות לזוועות שביצע החמאס ב-7.10, ואת הימצאותם של חטופים ברצועת עזה, לצופים בכל רחבי העולם.

יונתן שמריז, אחיו של אלון שמריז ז"ל, מייסד 'קומו', ומיוזמי הטקס: "אני נרגש להודיע שהטקס הלאומי יעבור בשידור חי בערוצים המרכזיים בישראל ובעוד עשרות גופי שידור מסביב לעולם. בכל יום שעובר אנחנו מבינים עד כמה האירוע שלנו הוא מכונן והיסטורי. אירוע עולמי. זכות גדולה נפלה בחלקנו ליזום ולהפיק את הטקס הזה ולדעת שיהיו לו מיליוני צופים בכל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully