וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 14: ההפקה הציעה תשלום כדי לספר שנכנסה להריון מתפילה לצדיק

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 14:35

במשדר התרמה ששודר מאולפן ערוץ 14 הציעו למרואיינת תשלום כדי לבוא ולספר בשידור חי שנכנסה להריון בזכות תפילה לצדיק מגבעתיים. לפי אתר "שקוף", חבר בצוות ההפקה הציע לה לשקר גם לאביה, כדי ש"לא ייצא שאנחנו שקרנים"

משדר התרמה דתי שהופק על-ידי ערוץ 14 מבוסס על עדויות שקריות שניתנו עבור תשלום - כך עולה מחשיפת אתר "שקוף". באתר התפרסם תוכן שיחות של העיתונאית מרינה פובולוצקי, שפנתה למודעה שהציעה "1,000 שקל עבור עבודה של עשר דקות". לפי "שקוף", כשהשיבה למודעה חזר אליה איש יחסי ציבור שהסביר לה שכדי לקבל את הכסף עליה להגיע לאולפן עם תינוק ולספר סיפור שקרי על קשיי התעברות שנפתרו באורח נס בזכות תפילה ל"צדיק משטפנשט".

המשדר, ששודר בשבוע שעבר על מסך הערוץ ומאז שוב מספר פעמים בשידור חוזר, צולם באולפן המרכזי של הערוץ במודיעין, וחרף היותו משדר תוכן שיווקי - בדומה לאלו המתפרסמים בקשת ו-רשת - הוא הוצג כתוכנית דת רגילה, שמשתלבת עם תדמית הערוץ הקשורה לייעודו המקורי שנזנח מזמן כ"ערוץ מורשת". את המשדר קנו והפיקו "מוסדות שטפנשט", חסידות חרדית מהמרכז.

המשדר התבסס על מרואיינות באולפן שהסבירו "בגוף ראשון" כי התפילות לצדיק פתרו מגוון צרות ולצופים הוסהר שבתמורה לתרומה, גם הם יוכלו להיוושע.

לפי פובולוצקי, בהפקת התוכנית ששודרה בערוץ 14 לא הסתירו שהם מחפשים מרואיינת שתשקר בשידור חי. יחצ"ן חרדי בשם איתמר בבי מסר לפובולוצקי הסבר מקדים בהודעה מוקלטת: "גייסנו כבר עשר נשים, ומה שנשאר לנו זה אשה אחת שתבוא לספר שלפני שנה היא התפללה לנס, לתינוק מהצדיק, וכיום, שנה אחרי - היא עם תינוק, והנה הוא כאן באולפן. זה עשר דקות, רבע שעה, לא יותר - ועל זה אנחנו משלמים אלף שקל".

לאחר מכן, בשיחה עם מפיק המשדר עצמו, ציינה פובולוצקי כי מעולם לא שמעה על הצדיק או על המוסדות שנושאים את שמו, ושהיא כלל לא מאמינה בנסים או בסגולות המיוחסות לקברי צדיקים. המפיק, לדבריה, השיב שהיא לא צריכה באמת להאמין, והציע הדרכה. בהמשך אף שאל אותו מספר שאלות כדי "להתאים את הסיפור אליה".

מערוץ 14 נמסר בתגובה: "המשדר איננו של ערוץ 14, והערוץ לא מכיר את הפרטים המובאים כאן. מדובר במשדר התרמה של עמותת שטפנשט אשר שודר לפי אישור הרשות השנייה ולפי כל הכללים המחייבים. ערוץ 14 עומד בכל דרישות הרשות השנייה בנוגע לקיום המשדר. לערוץ 14 אין שום קשר למרואיינים במשדר ההתרמה, שהינם באחריות מלאה של העמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully