וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה דחופה לבג"ץ: להציל את מועצת תאגיד השידור

21.10.2024 / 16:42

עמותת הצלחה הגישה עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה להאריך את כהונתם של שני חברי מועצת תאגיד השידור הציבורי - פרופ' מנחם בן ששון ומיכל רפאלי כדורי. העתירה הוגשה בעקבות סירובו של שר התקשורת קרעי להאריך את כהונתם

הקונטרול של תאגיד השידור ב-7/10. כאן חדשות, באדיבות המצולמים
הקונטרול של תאגיד השידור ב-7/10/באדיבות המצולמים, כאן חדשות

עמותת הצלחה הגישה היום (שני) עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה להאריך את כהונתם של שני חברי מועצת תאגיד השידור הציבורי (כאן) - פרופ' מנחם בן ששון ומיכל רפאלי כדורי. העתירה הוגשה בעקבות סירובו של שר התקשורת, שלמה קרעי, להאריך את כהונתם.

בעוד פחות מחודש, ב-18.11.24, צפויים חמישה מתוך עשרת חברי המועצה המכהנים לסיים את כהונתם ובהם גם היו"ר, גיל עומר. שלושה מהם מסיימים כהונה שנייה ואחרונה, ואילו שניים - פרופ' מנחם בן ששון וגב' מיכל רפאלי כדורי - מסיימים כהונה ראשונה שניתן להאריכה. ללא הארכת כהונתם של השניים, תישאר המועצה עם פחות מהקוורום המינימלי הנדרש (7 חברים), דבר שיביא להשבתתה המוחלטת.

בעתירה נטען כי בנסיבות הנוכחיות, כאשר ועדת האיתור אינה פעילה מזה למעלה משנתיים, יש לראות בהמלצתה הקודמת על מינוי השניים ככזו המאפשרת גם את הארכת כהונתם. זאת במיוחד כשמדובר בחברי מועצה מכהנים שהביעו נכונות להמשיך בתפקידם.

העותרת מדגישה כי החוק מחייב מועצה של 12 חברים, וכי המצב הנוכחי של 10 חברים בלבד הוא בעייתי. הפיכת המועצה ללא פעילה בשל היעדר קוורום תפגע אנושות ביכולת הפיקוח על התאגיד ובתפקודו התקין.

העתירה מבססת את טיעוניה על עקרונות המשפט המנהלי, ובהם חובת הרשות לפעול במהירות ראויה להפעלת סמכויותיה וחובת ההגינות המנהלית. העותרת טוענת בין השאר כי החלטת השר שלא להאריך את המינויים היא בלתי סבירה ומעוררת חשש לשיקולים זרים. הצלחה מבקשת צו ביניים דחוף שיאריך את כהונת שני חברי המועצה עד להכרעה בעתירה, וכן צווים על תנאי שיורו על חידוש והארכת המינויים.

מעמותת הצלחה נמסר: "המצב שנוצר הוא בלתי נסבל. שיתוק המועצה יפגע קשות בתפקוד תאגיד השידור הציבורי ובעצמאותו. אנו מקווים שבית המשפט יתערב במהירות כדי למנוע את הנזק המשמעותי שעלול להיגרם לשידור הציבורי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully