וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסית למתחילים

לי-אור אברבך

13.7.2005 / 10:15

פליקס גרצ'יקוב, זוכה הפרוייקט "חיים בסרט" של yes ו-jcs, מציג את סרטו בפסטיבל י-ם ויודע שהדרך רק מתחילה מבחינתו. ראיון

הערב יושק רשמית בפסטיבל ירושלים הסרט הלוחמני "ילדי CCCP” (יש לקרוא sssr), סרטו של פליקס גרצ'יקוב. גרצ'יקוב, הזוכה הגדול בפרוייקט הדוקו- ריאליטי של YES ו- JCS "חיים בסרט - פרוייקט גרינלייט הישראלי", השלים בסופו של דבר סרט עלילתי בן 96 דקות המציג מראה קשה מאוד מול החברה הישראלית והצורה בה היא קולטת עלייה.

הסרט, דובר רוסית בעיקרו, מספר את סיפורו של סלאבה(22) נשוי ואב לתינוק, שכשאשתו זורקת אותו מהבית הוא מוצא מחסה אצל בעל מעדנייה, שהיה בעברו מאמן כדורגל. זה משכנע את
סלאבה להקים קבוצה ולהשתתף בטורניר קטרגל מקומי שבסופו פרס כספי. סלאבה מגייס את חבריו, חבורה המורכבת מאנשי הצללים של החברה הישראלית - קווקזי עבריין, נער מוכה המכור לסמים קשים, עובד זר מאוקראינה ונער נכה. לקבוצה מגיע שחקן חיזוק מפתיע - ניסים, צעיר אתיופי מה שמכריח את החבורה דוברת הרוסית לצאת קצת מעולמה הסגור. כעת נותר לקבוצה לצלוח את הקטטות עם החבורה המרוקאית, את פקידי העירייה והכי חשוב, להצליח לקום בבוקר בלי השפעת סמים ואלכוהול.

בסרט מככב מי שמוגדר כהבטחה גדולה בעולם הקולנוע, דניאל ברוק ולצדו טל ליפשיץ (כהנא) שאף ליהקה את הסרט, וולדימיר פרידמן ('כנפיים שבורות', 'החברים של יאנה' ועוד) ופליט פרויקט Y סיראק מ. סבאט. את המוזיקה לסרט כתב ארקדי דוכין. "שיתוף הפעולה היה נפלא", סיפר לוואלה! הבמאי גרצ'יקוב שהתמודד עם כמה שמות שכבר להם קילומטראז' בעשייה הקולנועית, "הגישה שלי היא שיתוף פעולה וחופש ביטוי ויצירה ולדעתי נתתי מספיק חופש".

גרצ'יקוב, 24, זכה בחצי מיליון דולרים ליצירת הסרט מתוך 350 מתמודדים שרצו להיות הדבר הבא בקולנוע הישראלי. במשך שנה שלמה עקב אחריו צוות הצילום של "החיים בסרט" ותיעד את תהליך ההפקה. "זה מתיש שעוקבים אחריך זה לא פשוט, אבל מתרגלים לזה", הוא מספר. גריצ'קוב שעלה לארץ ב-91' מתעקש שלא מדובר בסיפור אוטו ביוגרפי, "הסרט הוא בסך הכל משהו שקרוב אליי, משהו שנלקח ממציאות שאני חי אותה".

"לחברת ההפקה היה אומץ לקחת את הסיכון ולעשות סרט ברוסית", אומר גרצ'יקוב שנדמה שבעצמו עוד לא עיכל את העובדה כי סרטו הראשון כבר מוצג בפסטיבל הסרטים בירושלים, "החלום שלי זה להתעסק בסרטים וחיפשו משהו שעוד לא סופר ולמזלי יצא שילוב מצוין, הכל שילוב של להיות בזמן ובמקום הנכון". למרות הפרס המכובד, גילה גרצ'יקוב שחצי מיליון דולר במונחים קולנועיים זה לא הרבה כסף, "הייתי צריך להסתגל למציאות תקציבית, דבר שמלווה בהרבה קשיים". קשי נוסף שעומד לפניו הוא ההכנות לסרט הבא, שכבר נמצא בתכנון, "אמשיך לעשות קולנוע שאני מאמין בו, הבעיה שבארץ עדיין צריך לרדוף כדי לעשות סרט ולא רודפים אחריך". אין יותר ריאליטי מזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully