וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת סרק

לי-אור אברבך

1.9.2005 / 11:39

לאחר שקיבלה מכתב קשה מהמפיקי 'מי שחלם' בעקבות ביקורת קוטלת שפרסמה, הופתעה כתבת ynet לגלות את שמה בפרסומי המחזמר

כתבת התרבות של אתר YNET, מירב יודילוביץ', קיבלה מכתב מחאה חריף מהפקת המחזמר "מי שחלם", לאחר ביקורת קשה שכתבה עליו. אולם למרות הדברים הקשים שנאמרו במכתב, חלקם ברמה האישית, החליט המפיק רוני שוורץ לאתר את השורה החיובית, היחידה-כמעט, שכתבה יודולביץ' בביקורתה, ולהוציאה מחוץ לקונטקסט באמצעות שיבוצה במודעת הפרסומת של המחזמר שפורסמה, מכל המקומות, בידיעות אחרונות.

"יש אנשים שרגש מפחיד אותם והם בורחים לציניות או רוע לב", נכתב ממשרד ההפקות של שוורץ למבקרת, "אנשים כאלה מוטב להם שיבקרו על ספת הפסיכולוג דחוף ככל האפשר כדי שיחיו מפויסים יותר עם העולם... הצטרפת לפנתאון של עיתונאים קטנים צהובים ובלתי חשובים שנולדים מדי פעם באזורנו".

המכתב נכתב, כאמור, לאחר ביקורת לא אוהדת בלשון המעטה, שכתבה יודילוביץ' על המחזמר, שהופק "בהשראת סיפור חייו של רבין ז"ל". "את יצחק רבין אי אפשר להפוך למוצר להמונים, וכל ניסיון לעשות כן נידון מראש לכישלון", כתבה המבקרת והוסיפה, " מעבר לשימוש המניפולטיבי בהיסטוריה ובכמיהה למשהו שידביק את שבריו של האתוס הציוני, 'מי שחלם' סובל מחוסר בשלות".

במודעת הפירסום, צוטטה יודילוביץ' (עיתונאית יחידה שצוטטה, ולצדה מילותיה של דליה רבין על המחזמר) כאומרת "כשרונות אדירים על הבמה", והדברים אכן נאמרו. אולם הם נגזרו מהמשפט המלא "קשה להתייחס להפקה הזו ברצינות, וזאת למרות הכישרונות האדירים שעל הבמה".

המפיק רוני שוורץ, אינו מכחיש מה הייתה מטרת ציטוט דבריה של יודילוביץ'. "המילים שציטטנו לא מכוונת לקהל הרחב, אלא למירב יודילוביץ' בעצמה", מודה שוורץ. "הרי היא עשתה מה שהמבקרים כולם רוצים לעשות - להוריד את ההצגה בכוח", אמר שוורץ לוואלה! ברנז'ה, "יצאנו למלחמה במבקרים ואנחנו נדאג שהם יאכלו את הכובע. הקהל יבוא רק על ידי המלצות של קהל אחר. קיבלתי אין ספור מכתבי תמיכה וכל היום מגיעים טלפונים של אנשים שאומרים תודה. אני מרגיש שאחרי ההצגה הזו משהו ישתנה בתרבות בארץ, זוהי אבן דרך. אחריה אנשים לא יהססו לעסוק בנושאים רגישים בהיסטוריה שלנו". יש לציין כי שוורץ עצמו גם הגיב לביקורת שנכתבה באתר באמצעות טוקבק, שכתב בעצמו.

עורך ynet, יון פדר, ויודילוביץ' עצמה, סירבו להגיב לכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully