וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

430 מיליון שקל על פרסום ושיווק ב-7 חודשים

איילה צורף

4.11.2005 / 8:00

דו"חות תנובה שהגיעו לידינו חושפים פעם ראשונה את הסכומים שהשקיעה החברה בפרסום בחודשים הראשונים של 2005

תנובה היא מפרסמת גדולה - עובדה זו היא מן הידועות בשוק הפרסום הישראלי. אבל עד כמה גדולה? המספרים מעולם לא נחשפו. דו"חות תנובה שהגיעו לידי TheMarker חושפים את הסכומים המדויקים שהשקיעה החברה בפרסום בשבעת החודשים הראשונים של 2005.

ההוצאה הכוללת של החברה על שיווק - הכוללת פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור ושאר פעילות שיווקית - הסתכמה ב-428.5 מיליון שקל בינואר-יולי, עלייה של כ-5% לעומת התקופה המקבילה ב-2004. עיקר התקציב הושקע בפרסום ושיווק של חטיבת החלב, המרכזת את מרבית המותגים של החברה. על פרסום מותגי חטיבת החלב בלבד (יופלה, קרלו, קוטג', shock וכדומה) הוציאה תנובה 40 מיליון שקל בתקופה זו.

אבל רייכמן, המאמין בכל לבו באסטרטגיות של גורו יחסי הציבור האמריקאי אל ריס, הגורס כי יש להקטין את הפרסום לטובת יחסי ציבור, שבהתאם להן הצהיר לא אחת מנכ"ל תנובה על כוונתו לצמצם את תקציבי הפרסום של החברה - הגדיל את ההשקעה דווקא בתחום קידום המכירות.

סך השקעות תשלובת החלב של תנובה בקידום מכירות (אירועים, דיילות בסניפי הרשתות וכדומה) הסתכמו ב-46 מיליון שקל בינואר-יולי - יותר מאשר הושקע בפרסום לבדו ועלייה של כ-150% לעומת התקופה המקבילה. המרוויחים העיקריים מתקציבי השיווק האדירים של תנובה הם מקאן אריקסון וגיתם, משרדי הפרסום של החברה, ופרומרקט, חברת קידום המכירות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully