וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בידיעות

לי-אור אברבך, וואלה! ברנז'ה וענת באלינט, "הארץ"

14.12.2005 / 19:03

לאחר מתיחות ממושכת עם רפי גינת, פוטר ניר בכר, עורך 7 ימים. המועמדים להחלפה: ניר חפץ ואמנון רבי. הסגן, איתי כ"ץ מונה למ"מ זמני

ניר בכר, עורך 7 ימים, פוטר אתמול מתפקידו על ידי העורך הראשי רפי גינת. גורמים בעיתון אומרים כי בין השניים נתגלעה מחלוקת חריפה בעת דיונים על סיקור מערכת הבחירות, בעת שבכר טען כי העיתון צריך לברר מהן השאלות המהותיות בבחירות 2006 ולייצר סדר יום משמעותי, כדוגמת המלחמה בשחיתות. דיון שממנו עלתה מהומה רבתי כנגדו. גורמים נוספים אומרים כי הפיצוץ בין השניים נסב סביב האשמה של גינת כי בכר הדליף סיפור מהעיתון ל"הארץ" (ראו הרחבה למטה). מסתמן כי את מקומו באופן זמני ימלא אחד מסגניו, איתי כ"ץ.

כ"ץ ושלושת הסגנים האחרים של בכר, ענת פישביין, רענן שקד ושגיא גרין, נועדו אמש לפגישת התייעצות בעקבות ההודעה על פיטוריו, כדי לבדוק כיצד לפעול לשנות את הגזירה. מספר גורמים בעיתון סבורים, כי ייתכן שמו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון מוזס, יתערב לטובת בכר ויהפוך את החלטתו של גינת.

גורם בכיר בעיתון כינה הערב את ההחלטה כ"הדחה שרירותית". עם זאת, מוסיפים גורמים כי בהחלט יכול להיות שההחלטה תיהפך על פיה וכי גינת ובכר ילבנו את העניינים ביניהם.

הרקע לסיפור מתחיל הרבה קודם לכן, עוד בתקופתם של דורון גלעזר ורותי יובל כעורכים (כל אחד בתקופתו) של המוסף. בזמן זה, מספרים גורמים בעיתון, הפך מעמדה של מערכת המוסף לעצמאי וחזק במיוחד, ואנשי ידיעות זוכרים תקופות ארוכות, למשל, בהם משה ורדי, העורך הראשי ורותי יובל, עורכת המוסף, לא החליפו ביניהם מילה בשל חילוקי דעות עמוקים.

מאז הגיעו למערכת של עורך המשנה יואל אסתרון, הוא נחשב לפטרונו של בכר במערכת. לפני שהגיע גינת, מספרים גורמים בידיעות כי נהוג היה לשמוע פרגונים רבים בישיבות המערכת מצד אסתרון לבכר. אך עם הגיעו של גינת, מוסיפים אותם גורמים, נתגלעו מתחים וחילוקי דעות בין השניים.

בכר, על פי גורמים, ביצר את מעמדו רב ההשפעה בעיתון, ונזקפת לו זכות במינויים של שני עורכים בעמדות בכירות – אייל גונן במוסף 24 ועדי גולד ב-7 לילות, שניהם נחשבים למקורביו. מנגד, אומרים במערכת, נוצרה מחנאות כנגד בכר, מכיוונם של עורכים בכירים בעיתון.

בין עצמאות לאג'נדה

חילוקי הדעות בין גינת לבכר נסבו בין השאר, על פי מקורות, סביב עצמאותו של האחרון. גינת לא אהב את האג'נדה הפרטית של אנשי המוסף, את בחירת הכתבות ו"החופש המופרז", על פי הגדרת גורמים בעיתון, שהיה ל-7 ימים. בנוסף לכך אומרים מקורות בעיתון כי השקפת העולם העיתונאית של השניים שונה מהותית, נושא שהביא ללא מעט חילוקי דעות בעיתון, ואף למריבות בעת פרסומים של אייטמים יחצ"ניים כאלה ואחרים בעמודי החדשות.

בכר שימש בעבר כעורך ב"כל העיר הירושלמי" והגיע לידיעות על תקן סגן עורך 7 ימים, לצדה של רותי יובל. לפני כשנתיים מונה לתפקיד העורך.

את תגובתו של בכר לדברים לא ניתן היה להשיג הערב. תגובת ידיעות אחרונות ורפי גינת לדברים לא נתקבלה עד לעת פרסום הידיעה.

הדלפה ל'הארץ'?

כתבת הארץ, ענת באלינט, מדווחת:

פיטוריו של בכר מגיעים על רקע ויכוחים המתנהלים מזה תקופה ארוכה בתוך העיתון בנוגע לפרסום תחקירים עיתונאיים, תחום בולט במוסף "7 ימים". ויכוחים אלו התנהלו גם בעבר, תחת העורך הקודם, משה ורדי, ותחת עורכי מוסף "7 ימים" שקדמו לבכר - דורון גלעזר ורותי יובל, אך מעולם לא הגיעו לידי פיטורים של מי מהם.

אתמול זימן גינת את בכר לפגישה ובה הודיע לו כי החליט לפטרו מעריכת "7 ימים". גינת אמר לבכר כי אין זה מתפקידו של עיתון לייצר סדר יום ציבורי והאשים אותו כי הוא עומד מאחורי הדלפה ל"הארץ" על המחלוקת שהיתה לאחרונה בתוך העיתון סביב תחקיר על אלי לנדאו, מקורבו של ראש הממשלה ולשעבר יו"ר חברת החשמל. התחקיר עסק בדרך שבה מקורבים וחברים של לנדאו זכו במכרזים בחברת החשמל. הפרסום הביא לפתיחת חקירה פלילית נגד לנדאו ולאי-מינויו לתפקיד יו"ר רשות השידור.

(עדכון אחרון: 15.12.05 11:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully