וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תדון באי שידור התחקיר בעובדה

בועז גרייסלמר

22.12.2005 / 16:40

חברת מועצת הרשות השנייה, רחל פרימור טוענת שאילנה דיין נכנעה לתכתיב בעלי קשת שלהם אינטרסים כלכליים עם ישראייר

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו תדון בישיבתה הקרובה ביום ראשון בפרשת ביטול שידור הכתבה על חברת ישראייר בתכנית "עובדה" של ערוץ 2. שידור הכתבה נדחה ברגע האחרון בעקבות לחץ שהפעילה ישראייר על זכיינית ערוץ 2 קשת.

במכתב ליו"ר המועצה, נורית דאבוש, כותבת חברת המועצה רחל פרימור: "אבקשך לכלול בסדר היום של ישיבת המועצה הקרובה ביום א' את נושא ביטול כתבת התחקיר על מחדלים וטיוח בחברת ישראייר שהוכנה לשידור בתכנית עובדה".

פרימור תוקפת בחריפות את ההחלטה שלא לשדר את הכתבה: "לאחר מסע פרסום רחב של קשת ועובדה על המקרה של כמעט תאונה בין מטוס ישראייר למטוס אחר בנמל התעופה בניו יורק, נשמע אמש הסברה של אילנה דיין על דחיית שידור התחקיר מגומגם, מתנצל בלי סיבה מובנית והחמור מכל כניעה עיתונאית לתכתיב של בעלי חברת קשת, שלהם אינטרסים כלכליים ועסקים צולבים עם בעלי ישראייר".

חברת מועצת הרשות השנייה דורשת לדון בקשר שבין בעלי ההון לתוכן העיתונאי המשודר במסך ציבורי: "מן הראוי שהמועצה תדון גם בסוגיית הפגיעה בזכות הציבור לדעת, מה מסכן את שלומו בעקבות המחדל התעופתי של ישראייר. מועצת הרשות השנייה האמונה לפקח, כנאמן הציבור, על ההתנהלות המקצועית-עיתונאית של הזכיינים, חייבת להשמיע דעתה בנושא".

תגובתה של יו"ר מועצת הרשות השניה נורית דאבוש בהמשך למכתבה של חברת המועצה פרימור: "מנכ"ל קשת, אבי ניר, עידכן את המועצה לגבי הסיבות שהביאו לדחיית התחקיר. לאור מכתבה של רחל פרימור המועצה תדון בנושא ביום ראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully