וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר בכר עתר נגד פיטוריו

לי-אור אברבך

27.12.2005 / 19:36

כתב בעתירתו: הפיטורים נעשו בהיעדר תום לב והגינות. עד ל-19 ינואר נאסר על מינוי עורך ל-7 ימים. רפי גינת: "בכר שקרן"

"הליך הפיטורים נעשה תוך הפרת חובת מתן זכות שימוע, בהיעדר תום לב, בחוסר הגינות ושרירותיות, ומשיקולים זרים אשר בינם לבין תפקודו של המבקש אין דבר וחצי דבר". זו לשון עתירתו של עורך 7 ימים, ניר בכר, שפוטר לפני שבועיים מתפקידו כעורך מוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות". העתירה הוגשה באמצעות עו"ד ענת קנת הערב לבית הדין לעבודה כנגד העיתון והחלטת עורכו, רפי גינת, לפטר את בכר.

"בחודש יולי 2005 ביקשתי לפרסם תחקיר, אשר נכתב על ידי הכתבים גידי וייץ ונורית פלתר, בעניינו של מר אלי לנדאו, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל היוצא", כותב בכר, "התחקיר עסק בניגוד עניינים בו היה מצוי לכאורה מר לנדאו כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל, ובין היתר, בלחצים שהפעיל על חברי דירקטוריון חברת החשמל כדי שיאשרו עסקת גז עם מצרים ועל התערבותו לקידום מכרזים לתועלת חבריו - שבתאי שביט, האחים עופר ושרגא אלעד".

לטענת בכר, גינת הודיע כי אינו מאשר את פרסום התחקיר. גינת אמר לבכר כי לדעתו מדובר ב"חרא של כתבה" וכי "אתם רוצים להפוך את לנדאו למושחת בכל מחיר". עוד נכתב כי גינת אמר, "זה לא סיפור".

גינת האשים את בכר בכך שבפרסום הכתבה הוא מבקש למנוע את מינוי לנדאו לתפקיד יו"ר מועצת רשות השידור. בכר הבהיר כי ראוי שהעיתון יציג בפני הציבור את המידע שברשותו דווקא ערב המינוי.

לדברי בכר לאחר שבסופו של דבר פורסמה הכתבה, החל מבקר המדינה בחקירת הנושא והוחלט לעכב את מינויו של לנדאו ואף לפתוח כנגדו בחקירה.

"ב-14 בנובמבר 2005 התפרסמה בעיתון ידיעה אשר מרביתה הועתקה מכתבה מאתר האינטרנט של יואב יצחק (NFC)", ממשיך בכר, "נוסח הפלגיאט ערער על תקפות התחקיר שנערך בעניינו של מר לנדאו כאשר, בין היתר, צוין כי 'ללנדאו יריבים רבים, המציפים את רשויות החקירה והאכיפה בתלונות בכל פעם שהוא מועמד לתפקיד ציבורי'. משהתגלה לי פרסום הפלגיאט ביקשתי מעורך המשנה של העיתון, יואל אסתרון, לבדוק כיצד פורסמה כתבה "מועתקת" החותרת תחת הישגי העיתון. התשובה שקיבלתי היתה כי הדבר נעשה בשוגג".

לדברי בכר, מבדיקה שערך התברר כי בעיתון נעשה נסיון לטייח את האחראים לפרשה ולהטיל את האשמה על אחרים. את תוצאות הבדיקה מסר ליואל אסתרון ולמו"ל מוזס.

בכר מציין בראשית עתירתו את הרזומה העשיר שלו ומוסיף, "על עבודתי המצוינת ניתן ללמוד, בין היתר, מכתבות אשר השוו בין ביצועי העורכים של מוספי השבת בשלושת העיתונים הגדולים עקב חילופי גברי אשר התרחשו בשלושתם. באחת מהן נכתב עלי: 'עם צוות מצוין... הוא מייצר מוצר פרימיום מרתק, מלא צבע, עניין ואיכות'" (המדובר בטור שנכתב על מוספי סוף השבוע בפרויקט מיוחד בוואלה! ברנז'ה, ל"א).

גינת סירב להפגש

בעתירתו מתאר את התהום ההשקפתית שהפרידה בינו ובין גינת וגורמים אחרים בעיתון. "גישתי ביחס להתנהלותו של העיתון ותכניו, ככלל, ושל "7 ימים" בפרט, כפי שבוטאה לא אחת על ידי (לרבות בישיבת היערכות לקראת הבחירות), הינה כי על העיתון, כעיתון הגדול במדינה, לייצר סדר יום בנושאים חברתיים וציבוריים, תוך פרסום תחקירים בתחום השחיתות וטוהר המידות, ולא להיגרר אחרי 'ספינים תקשורתיים'".

הקרע בין השניים העמיק, לאחר שאל גינת הגיעו שאלות מכיוון עיתון הארץ באשר לסיבה בגינה התעכב מועד פרסום הכתבה. גינת האשים את בכר כי הדליף להארץ את הדברים, אולם זה הכחיש. למרות זאת התעקש גינת כי אינו מאמין בעורכו ואיפשר לו לבחור דרך בה יסיים את עבודתו.

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בכר ביקש להתקבל בלשכתו של גינת לאחר הפיטורים אולם זה סירב לקבלו. בתקופה האחרונה מיאן בכר לשוחח עם התקשורת עד להגשת כתב העתירה. עם עזיבתו הגיעו אל משרדו של גינת כמה וכמה פעמים סגני העורכים, וביקשו להחזיר את ניר. גורמים במערכת אמרו לנו כי במוסף שוררת "אווירת נכאים".

כעת מבקש בכר בעתירתו להחזירו לתפקיד. כמו כן, הוציא בית המשפט צו מניעה, לפיו לא ימונה לו מחליף עד לדיון בעניין שיתקיים ב-19 בינואר.

בכר סירב להגיב על הדברים. רפי גינת אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "אני דוחה בשאט נפש את השקרים המופיעים במסמכים שכתב בכר לבית המשפט. תמהני מדוע הוא כל כך מתאמץ בעצמו ובאמצעות שליחים לחזור לעיתון אם המצב הוא כפי שהוא מתאר בטענותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully