וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל פלוס ו-24 יקבעו בעצמם את אורך הפרסומות

לי-אור אברבך

2.1.2006 / 11:30

המועצה לכבלים וללוויין תאפשר לערוצים לנהל בעצמם את הרגולציה על זמני הפרסום. מוקדי: זה מקרה בו התחרות מיתרת רגולציה שלנו

המועצה לשידורי כבלים ולוויין החליטה לאפשר לערוצים הייעודיים -24 ו-9 - לקבוע את זמן הפרסומות והפרומואים באופן קבוע. זאת לאחר שבעבר קבעו כללי המועצה כי זמן פרסומות, כולל קדימונים, לא יעלה על 12 דקות בשעה.

בראשית חודש ינואר 2005 החליטה המועצה להסיר את המגבלה באופן זמני ולאפשר לערוצים הייעודיים לקבוע את זמן הפרסומות והקדימונים על פי שיקול דעתם, לתקופת ניסיון של חצי שנה. לאחר בדיקת הממצאים של מחצית השנה הראשונה האריכה המועצה את תקופת הניסיון בחצי שנה נוספת.

לאחר ששוכללו הנתונים של תקופת הניסיון, עלה כי היקף השידור הממוצע של הפרסומות והפרומואים בערוץ מוזיקה 24 לא עלה על רף ה-12 דקות בשעה. כשכן נחצה רף 12 הדקות (בשליש מן המקרים), עמדה תוספת הזמן הממוצעת על מעט יותר מדקה.

בערוץ ישראל פלוס, נותר היקף השידור הממוצע של פרסומות וקדימונים מתחת לרף של 12 דקות בשעה. באותם מקרים בהם נחצה הרף (בפחות מרבע מן המקרים), עמדה תוספת הזמן הממוצעת על מעט יותר מ-2 דקות.

בנוסף, נמסר מהמועצה, כי הנתונים המפולחים העלו כי הארכת משך זמן לשידור פרסומת אפשרה לערוצים גמישות טובה יותר בשיבוץ הפרסומות, בתוכניות ובמועדים מסויימים.

יו"ר המועצה, יורם מוקדי, אמר כי "לפני כשנה הערכנו כי התחרות בשוק הערוצים תשמור על כמות פרסומות ללא התערבות רגולטורית. ממצאי השנה האחרונה אישרו הערכה זו. זהו עוד מקרה בו התחרות והרגולציה העצמית יכולים לייתר רגולציה שלנו. הרגולציה תמשיך כמובן להיות רלבנטית בכל המקרים בהם התחרות אינה פותרת כשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully