וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלילה ללא רשיון

וואלה! ברנז'ה

7.1.2006 / 23:34

מפיק בחדשות 10 העביר בשידור צילומים של שיירת רה"מ בדרכה להדסה מהסלולר. אך בדרך, עצרו אותו אנשי שב"כ ולקחו את מכשירו

בחדשות 10 זוקפים בגאווה לזכותם את העובדה כי ביום רביעי האחרון הם היו הראשונים לעלות לשידור עם הידיעה על אשפוזו של ראש הממשלה אריאל שרון. בנוסף, הביאה חברת החדשות צילומים בלעדיים של שי שפיגלמן, מפיק השטח של חברת החדשות בירושלים, שעקב אחר שיירת ראש הממשלה להדסה עין כרם והעביר את הצילומים באמצעות מצלמת הדור השלישי שבטלפון הסלולרי שלו, טכנולוגיה שנמצאת כרגע רק בידי חברת החדשות של 10.

אך מבחינת שפיגלמן, לצד ההישג העיתונאי ישנו גם סיפור לא נעים – היתקלות באנשי היחידה לאבטחת אישים, שעצרו את רכבו והחרימו את מכשירו הסלולרי. שפיגלמן שחזר הערב בשיחה עם וואלה! ברנז'ה את השתלשלות האירועים (עליה פורסם לראשונה אתמול ב'ידיעות'): "ביום רביעי הייתי בתל אביב עם חברים, והקדמתי לצאת לדרכי חזרה לאחר שקיבלתי טלפון מהמערכת, ונתבקשתי להגיע מייד לבירה. בשעה 22:20 לערך יצאתי לדרך, ובצומת לטרון זיהיתי מרחוק את שיירת ראש הממשלה, עם מכוניות רבות וג'יפים של השב"כ, כשביניהם האמבולנס. מייד האצתי את הרכב ועקבתי אחריהם. התקשרתי ל-MCR (חדר הבקרה, ו"ב), והודעתי להם שיתחברו לטלפון שלי. משלב זה נהגתי כשיד אחת אוחזת בהגה ויד שניה מצלמת. בקונטרול התחברו אליי והעלו את התמונות לשידור.

לכל אורך הנסיעה הקפדתי לנסוע במהירות שלהם, מאחוריהם, וגם הם לא עברו את 120 הקמ"ש לערך. המשכתי בנסיעה אחריהם כשלושים דקות. בצומת הראל לקחנו ימינה, וקצת לפני הירידות לעבר שערי צדק ועין כרם בלם הרכב האחרון בשיירה. וסימן לי לעצור. עצרתי בצד, ומהרכב יצאו שני אנשי שב"כ, על פי לבושם. הם התקרבו לעבר החלון וצעקו לי 'מה אתה לא מבין, אמרנו לך לעצור!?'. שאלתי אותם איך בדיוק יכלו להגיד לי את זה בנסיעה. בשלב זה אחד מהשניים, שלא הזדהה עדיין בשמו או בתפקידו, הכניס את היד לרכב, תפס את ידי ועיקם אותה בכוח. לאחר מכן הוא לקח מידי את מכשיר הטלפון, השניים נכנסו לרכב ונסעו. קצת לאחר מכן הגעתי להדסה, שם פגשתי איש שב"כ אותו אני מכיר. סיפרתי לו את הסיפור ולאחר מכן גם לעובדת משרד ראש הממשלה, אותה פגשתי במקום בשעה 3 בבוקר. האחרונה הובילה אותי לתוך בית החולים, שם התכנסו כמה אנשים משירות הביטחון. ראש יחידת האבטחה הסביר לי כי העניין נתפס כסיכון בטחוני. לאחר הידיינות קצרה, הוא החזיר לי את המכשיר".

גורמים בחברת החדשות של 10 ציינו היום כי להערכתם, שפיגלמן נעצר וטלפונו נלקח לאחר שבשיירה עודכנו כי הוא מצלם אותם והשידור מועבר בערוץ. שפיגלמן עצמו אומר כי הוא מתייחס בסלחנות לעניין, לאור המצב הרגיש, הלחץ והבהלה, וגם לאור יחסיו הטובים עם רבים מאנשי השירות, במסגרת עבודתו. עם זאת, הוא מוסיף בחיוך: "יש בכוונתי לקחת מכשיר סלולרי חדש, ליתר בטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully