וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"מ ידון מחדש בתביעה הייצוגית נגד הכבלים

לי-אור אברבך

9.1.2006 / 17:43

בית המשפט העליון קבע כי שינוי חוק הגנת הצרכן מאפשר דיון מחדש בתביעה על סך 248 מיליון שקלים על זליגת תכנים מ-5 ל-5+

בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון מחדש בתביעה הייצוגית, על סך 428 מליון שקלים נגד חברות הכבלים בגין זליגת תכנים מערוץ חמש לערוץ חמש פלוס. התביעה באה בעקבות העובדה ששני מיליון המנויים נאלצו לשלם תשלום חודשי נוסף לחברות הכבלים והלוויין על מנת לצפות בתכנים כגון משחקי ה-NBA והגביע האנגלי.

שופטי בית המשפט העליון אליעזר ריבלין, עדנה ארבל ומרים נאור, שדנו היום בערעור מנויי חברות הכבלים קבעו כי בעקבות השינוי בחוק הגנת הצרכן אשר התקבל לפני כשלושה שבועות בכנסת, יש לבטל את פסק הדין של בית המשפט המחוזי לפיו רק בשל נוסח החוק היתה בעיה לאשר את התובענה כייצוגית. לבד מעובדה זו, קבע בית המשפט כי חברות הכבלים והלוויין יצרו שינוי מהותי בתוכן השידורים.

הדיון החוזר במחוזי, מתאפשר לאור השינוי בחוק הגנת הצרכן שפותר למעשה את הסוגיה אשר מנעה אישור התובענה כייצוגית בדיונים הקודמים.

עוה"ד איתן ארז ויואב בן פורת המייצגים את התובעים טענו בדיון כי השינוי בחוק הגנת הצרכן נוגע בעיקרו לעניין ההטעיה בכל שלב בעסקה בין צרכן לחברה המספקת את השירות ומתייחס במפורט לחברות המספקות טכנולוגיות משתנות כדוגמת חברות הסלולר והכבלים.

לטענתם, "חברות הכבלים הפרו ברגל גסה את החלטות המועצה לשידורי כבלים ולוויין הנוגעות לזליגת התכנים מערוץ 5 לערוץ 5 פלוס ופגעו קשות במאות אלפי צופי הספורט אשר חתמו על החוזים עם חברות הכבלים עוד בטרם עלה לאוויר ערוץ 5 פלוס". כיוון שכך, נקנסו על ידי המועצה בקנסות בסך של כארבעה מליון שקלים.

מ-HOT נמסר, כי "בית המשפט איפשר את הדיון מחדש וכך יהיה". בערוץ הספורט סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully