וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה הורידה את 'תיק שיווק' ו'המועדון'

לי-אור אברבך

10.1.2006 / 16:32

שקלאר החליט להשעות משידור את 2 תוכניות החינוכית, לאור חשיפת 'מעריב' בדבר מכירת אייטמים. עורך תיק שיווק התפטר

תוכניות הטלוויזיה החינוכית "תיק שיווק" ו-"המועדון" יושעו מהמסך. כך החליט מנכ"ל השות השנייה, מוטי שקלאר. מהרשות השנייה נמסר כי ההחלטה נתקבלה בעצה אחת עם מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי.

הצעד החריף מגיע בעקבות חשיפת 'מעריב' על פיה בתוכניות נמכרים אייטמים לגורמים מסחריים. הוחלט כי התוכניות יושעו עד למיצוי הבדיקה שעורכת הרשות השנייה לנושא אופן מימונן של התכניות. בתוך כך, הרשות השנייה והחינוכית, יקימו צוות בדיקה משותף שיגיש מסקנות בתוך שבועיים.

התוכנית תיק שיווק, נחשבת לאחת מהתוכניות המובילות של החינוכית ובתקופה מאז עלתה, הצליחה לקצור רייטינג נאה ולהתמקם במרום העשירייה השנייה של טבלאות הרייטינג היומי לא אחת. המועדון, תוכנית לגיל השלישי בהנחיית גליה אלבין, עלתה לשידור במסגרת העונה החדשה של החינוכית.

בתוך כך, נמסר מהרשות, מתכוון מנכ"ל הרשות השנייה מוטי שקלאר להרחיב את הבדיקה גם לתכניות אחרות של זכייניות הרשות השנייה.

מהחינוכית נמסר, כי "כל הטענות שהופיעו בכתבות בעיתון 'מעריב' כנגד אותן חברות חיצוניות המפיקות את התוכניות 'המועדון' ו'תיק שיווק', נעשו שלא בידיעתה של הטלוויזיה החינוכית.

במקביל, נשלחו מכתבים לכל חברות ההפקה החיצוניות העובדות עם הטלוויזיה החינוכית ובהם נתבקשו להקפיד הקפדה יתרה על כללי הרשות השנייה, כפי שהם מחויבים בהתאם לחוזים עליהם הם חתומים מול הטלוויזיה החינוכית. עורך התוכנית 'תיק שיווק', המועסק על ידי חברת 'נתיב הפקות', לקח על עצמו את האחריות והתפטר. כידוע, הטלוויזיה החינוכית מחויבת ברכישת הפקות חיצוניות על פי כללי הרשות השנייה. הטלוויזיה החינוכית תפעל באופן נחוש ונחרץ למיגור תופעת שילוב תוכן שיווקי בתוכניות הרכש ותהדק את הפיקוח על התנהלותן של חברות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully