וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ משמעותי בלוח השידורים של ערוץ 1

לי-אור אברבך

18.1.2006 / 13:44

פרסום ראשון: בשל מצוקה תקציבית נערכים ברשות השידור לקיצוצים מרחיקי לכת. סכנה למשדר יום העצמאות, לקדם ולמשדרי הבחירות

בשל המצוקה התקציבית העמוקה אליה נקלעה רשות השידור, החלו היערכויות בערוץ לקראת קיצוצים אפשריים בתכני המקור של הערוץ.

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בין היתר העלו בכירים בערוץ הראשון אפשרות לביטול משדרים מרכזיים כמו זה של יום העצמאות או הקדם אירוויזיון. כמו כן, עלה חשש כי הערוץ לא יוכל לעמוד בשידורים המתוכננים לתקופת מערכת הבחירות.

כמו כן, עלתה האפשרות לערוך קיצוצים נרחבים בתוכניות מקוריות של הערוץ כמו "שישי עם מיכל", "שום, פלפל ושמן זית" ו-"תוצרת הארץ". עדיין לא ברור אם הכוונה להוריד חלק מהן או לצלם פחות פרקים. כל זאת, על רקע דיונים המתקיימים בממשלה על תוספות תקציביות לרשות.

בהעדר מנכ"ל קבוע ומליאה מכונסת אין שום יכולת להעביר סעיפים בתקציב או לאשר תוספות. מליאת רשות השידור אינה מתכנסת משום שאין יו"ר שיכנסה כמתחייב בחוק. את ההקפאה על מינוי יו"ר כזה יכול רק היועץ המשפטי לממשלה להתיר. בשל כך ממשיך להתקיים התקציב בצורה של 1/12 על פי התקציב של השנה שעברה. "בקצב הזה", אמרו גורמים ברשות לוואלה! ברנז'ה, "עד סוף השנה לא יישאר כסף".

תקציב רשות השידור קוצץ משמעותית גם בשל הורדה באגרת הרשות. כמו כן במשך תקופה לא מבוטלת במהלך 2005 לא חלה גבייה כלל.

דוברת רשות השידור, לינדה בר מסרה, כי "יש צמצום זמני ומשמעותי בלוח התוכניות, כדי לשמר יכולת שידור בסיסית במצב הכספי בו נמצאת רשות השידור, שאין לה תקציב כמו לכל המדינה. המצב ברשות חמור ביותר בגלל החיתוך המאסיבי בשנים האחרונות באגרה ומנגד ההתייקרות בייצור. אנו משוכנעים שבתום הדיונים בתקציב נצליח להביא את הרשות למצב של תחרות עם יתר גורמי השידור האחרים בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully