וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבדיקה של החינוכית: להחזיר התוכניות שהורדו

לי-אור אברבך

19.1.2006 / 11:49

ועדה פנימית של טח"י פסלה את טענות מעריב על מכירת אייטמים. הרשות השנייה לא מאשרת עדיין את חזרתן של תיק שיווק והמועדון

וועדת הבדיקה מטעם הטלוויזיה החינוכית המליצה להחזיר לשידור את תוכניותיה "תיק שיווק" ו"המועדון". הוועדה שמונתה לאחר חשיפת מעריב על מכירת אייטמים בתוכניות פסלה את טענות העיתון על הסף והמליצה להשיב את התוכניות.

לפני כשבוע ימים, החליטה יפה ויגודסקי, מנהלת הטלוויזיה החינוכית, להוריד משידור לאלתר את התוכניות "תיק שיווק" ו"המועדון" עד אשר יתקבלו מסקנות ועדת הבדיקה, שמונתה לחקור את הנושא.

עם זאת ברשות השנייה לא ממהרים להחזיר את התוכניות. הרשות זימנה את צוות הבדיקה של טח"י לדיון שהתקיים אתמול. לאחר שהציגו נציגי החינוכית את מסקנותיהם, ביקשה הרשות להציג את תקציבי התוכניות, את חוזי ההתקשרויות ואת התצהירים שנחתמו על ידי מפיקי התוכניות. מהרשות נמסר, כי "לאחר שהרשות תקבל את החומרים היא תבדוק אותם ותחליט על המשך מדיניותה".

במסקנות הוועדה, אשר חבריה הם כולם מתוך הטלוויזיה החינוכית: עו"ד אביגדור דנן, היועץ המשפטי של הטלוויזיה החינוכית, דינה לניר, מנהלת חטיבת התוכניות, אילת שנהר, מנהלת מחלקת השיווק, אריה בן ציון, במאי ראשי ורות נח, מנהלת ערוצים, נכתב, כי "מתוך צפייה בקלטות הנרכשות מגורמים חיצוניים, לא ניתן לקבוע כי נתקבלה תמורה כלשהי עבור השתתפות באייטמים בתוכנית. אי לכך גם מתוך צפייה בתוכניות הנ"ל אין שום סיבה לפקפק בהצהרות המפיקים החיצוניים.

טח"י נקטה בכל האמצעים העומדים לרשותה ועשתה את כל המוטל עליה כדי לבדוק שהמפיקים אכן עומדים בחובתם לעמוד בכללי הרשות השניה. לא נפל כל פגם בהחלטות הטח"י לשדר את התוכניות במשך כל תקופת שידורן בערוץ 2".

מנהלת הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי אמרה, כי "אני שמחה כי הרשות השנייה נתנה בחינוכית אמון מלא והשאירה לנו את מלאכת הבדיקה. ועדת הבדיקה מטעמנו פעלה בצורה מעמיקה, יסודית ויעילה בכדי לבדוק את הטענות שהועלו נגדנו ואני שמחה שממצאי הועדה הראו כי לא היו דברים מעולם. הטלוויזיה החינוכית תמשיך בעשיית תוכניות איכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully