וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט משך את תביעת הדיבה נגד ידיעות

לי-אור אברבך

23.1.2006 / 10:15

התביעה נגד העיתון והכתב מרדכי גילת מתנהלת כארבע שנים על רקע חשיפת פרשת האי היווני. מבקרים: אולמרט חשש ממה שיאמר בדיונים

ראש הממשלה בפועל אהוד אולמרט משך אתמול את תביעת הדיבה נגד עיתונאי ידיעות אחרונות מרדכי גילת. הבקשה להסרה נעשתה בידיעת ידיעות אחרונות ובאופן משותף עם פרקליטיו של גילת. לדברי עורך דינו של אולמרט, אלי זוהר, כפי שהובאו בגלי צה"ל, הסיבה למשיכת התביעה היא חוסר בזמן בשל המצב שנוצר עם כניסתו לתפקיד החדש. מדובר בתביעה שהוגשה בסוף 2001, על רקע חשיפת פרשת האי היווני במרץ 2001 בעיתון ידיעות אחרונות.

אולמרט הגיש את התביעה לאחר שגילת פרסם בידיעות אחרונות תמליל של הקלטת המשטרה משיחת טלפון בינו, אז כיהן כראש עיריית ירושלים לבין איש העסקים דודי אפל. בשיחה מבקש אפל את עזרתו של אולמרט באירוח ראש עיריית אתונה, כדי לקשור קשר ברית ערים תאומות. אולמרט אמר אז, על פי הכתבה – רק תגיד מה אתה רוצה ותקבל. בעקבות הכתבה פתח היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז בחקירה נגד אולמרט, בין היתר, שבשנת 2004 נסגרה מחוסר ראיות.

בשבועות האחרונים התבקש אולמרט על ידי ידיעות אחרונות לענות על שורה של שאלות בהליך משפטי מקובל. פרקליטיו של אולמרט הודיעו כי אין תשובות בידם בשל לוח הזמנים הדחוק של ראש הממשלה בפועל. השופטת אמרה בתגובה, כי ראתה אותו "מסתובב בקניונים" וקנסה אותו ב-1,500 שקלים. אמש, כאמור הגיש אולמרט יחד עם פרקליטיו של מרדכי גילת בקשה לסלק את תביעת הדיבה ללא כל דרישות כספיות.

שלי יחימוביץ', המועמדת לכנסת מטעם מפלגת העבודה, אמרה בגל"צ כי בשל מועמדותו לראשות הממשלה פוחד אולמרט שתשובותיו בהליך המשפטי יהיו לו לרועץ במהלך הבחירות. כמו כן, נשאל עורך דינו של אולמרט, אלי זוהר, אם מרשו חושש להיאבק בימי בחירות בעיתון הנפוץ במדינה. זוהר דחה את הטענות והמשיך להתעקש כי "אלה אינם ימים להתעסק בדברים כמו תביעת דיבה", והדגיש את מחויבויותיו של אולמרט לתפקידו הנוכחי.

מידיעות אחרונות לא נתקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully