וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת דורש להוריד פרסום של HOT

לי-אור אברבך

25.1.2006 / 11:00

הפרסום על מתן שירות VOD חינם לרוכשים מנוי לכבלים מטעה, לדברי הממונה על הגנת הצרכן, משום שיש לשלם עבור תכנים בשירות

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, דרש השבוע ממנכ"ל חברת HOT, רם בלינקוב להוריד את פרסומי החברה בעתונות מהם עולה כי המצטרפים לכבלים יקבלו את HOT VOD חינם למשך חצי שנה. לדברי קמחי הפרסום מטעה את הצרכנים.

מברור שערך הממונה על הגנת הצרכן עולה כי מה שניתן חינם הוא עלות המנוי לשירות VOD בסך של כ-10 שקלים אותו יקבל המצטרף ל-HOT במשך חצי שנה.

על שירותי תוכן מסויימים ב–VOD, למשל על הסרט המוצג בפרסום "מליון דולר בייבי" נגבה תשלום והוא אינו ניתן חינם, וזאת למרות שהוא מוצג במפורש כחלק מהפרסום ה"לכאורה" חינם.

עו"ד קמחי ציין כי ההערה בתחתית העמוד כאילו ההטבה VOD אינה כוללת תוכן בתשלום "אין בה כדי לרפא את הרושם כי הצרכן יקבל את כל שירותי ה–VOD חינם לחצי שנה וזאת מאחר וההערה כתובה באותיות מזעריות וללא יחס ישר לגודל האותיות ואופן הצגת המודעה באשר ל"VOD חינם".

לגבי "קנס המעבר עלינו" (עלות בה יחוייב לשאת צרכן העוזב את YES ועובר ל-HOT) אמר קמחי, כי "הנשיאה בקנס היא במנוי למשך חודשיים ללא תשלום, כשבכל מקרה 'ההטבה' היא רק עד ל–400 שקלים והחברה לא נושאת בקנסות". האמירה הגורפת כי "קנס המעבר עלינו", ללא הסבר או סייג שאין בכוונת החברה לחרוג מסכום של כ-400 שקלים עלולה להטעות צרכנים.

תגובת HOT

מ-HOT נמסר, כי "באמצעות המבצע 'מתקדמים ל- VOD' מאפשרת HOT ללקוחות yes להתקדם לעולם ה-VOD, וליהנות מתוכניות רבות, ללא כל תשלום, זאת בנוסף להטבת דמי מנוי על שירות ה- VOD לחצי שנה חינם.

"מאחר ו-yes, מחייבת את הלקטחות המבקשים לעזוב אותה בקנסות יציאה, מזכה HOT את המנויים בחודשיים דמי מנוי שערכם הינו על פי החבילה בה בוחר הלקוח. שווי הטבה זו יכול לנוע בין 418 - 598 שקלים. על מנת להסיר כל ספק, HOT קיבלה את הערת הממונה על הגנת הצרכן והוסיפה הבהרה כי בנוסף לזיכוי דמי המנוי על ה-VOD ועל התכנים הרבים הניתם חינם, קיימים תכנים ב-VOD שצריכתם כרוכה בתשלום נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully