וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UPN ו-WB מתמזגות לרשת אחת

רויטרס

25.1.2006 / 13:27

רשתות הטלויזיה של טיים וורנר ו-CBS מתאחדות בעיסקה מפתיעה. במקומן תוקם רשת משותפת חדשה בשם CW לצעירים

רשתות הטלוויזיה המדשדשות WB של טיים וורנר ו-UPN של CBS יבוטלו ובמקומם תוקם רשת משותפת המכוונת לקהל צעיר. עסקה מפתיעה זו הוכרזה ביום שלישי, ונחשבת לפורצת דרך בתולדות הטלוויזיה האמריקאית. בכך יקטן מספר הרשתות המסחריות הארציות משש לחמש.

הרשת החדשה, CW, תעלה לאוויר בספטמבר 2006 כמיזם משותף של CBS, שנמצאת בבעלות ויאקום, וטיים וורנר, חברת המדיה הגדולה בעולם, השולטת ב-WB. בכך מצטמצם מספרן של הרשתות המסחריות הארציות משש לחמש. הרשת החדשה צפויה להיות רווחית מרגע השקתה.

חברת טריביון, המחזיקה בנתח שליטה ב-WB כיום, לא תחזית בבעלות על CW. המיזוג יאפשר לצרף יחד את ההצלחות הגדולות של הרשתות, כולל "כולם שונאים את כריס" של UPN, ואת "בנות גילמור" של WB. נשיאת UPN דון אוסטרוף תהיה נשיאת תחום הבידור ל-CW, וג'ון מאטה, סמנכ"ל התפעול של WB, ימשיך לכהן בתפקיד זה ברשת החדשה.

UPN ו-WB, שהוקמו שתיהן לפני 11 שנים, נאבקו לבנות רייטינג בקרב קהל יעד צעיר מהמקובל בענף הטלוויזיה בארה"ב. WB נחשבת למי ש"המציאה" את קהל היעד של 12-34, ונתנה דגש יוצא דופן לצופות צעירות, בעוד ש-UPN מתמחה בסדרות המיועדות לקהל שחור. אחת ההצלחות הבולטות של שתי הרשתות היתה הסדרה "באפי ציידת הערפדים", שעברה בעונתה החמישית בין הרשתות. לעומתן, הרשתות הארציות הראשיות - ABC, CBS, NBC ופוקס, מתמקדות בקהל של 18-49.

המיזוג נחשב לסימן המובהק ביותר להתפצלותו של שוק הטלוויזיה האמריקאי, אשר מקשה על ריבויין של רשתות גדולות. הקהל המשותף של שתי הרשתות הוא קטן מהרבה משל כל רשת מתחרה. מנגד, ההסכמים שיש להן עם תחנות טלוויזיה מקומיות מעניקות להן גישה ל-48% מהאוכלוסייה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully