וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניוב: "יפעת מנתחת את השוק באופן שגוי"

איילה צורף

25.1.2006 / 13:54

מנכ"ל יונייטד רכש מדיה: "שוק הטלוויזיה לא הצטמצם בהיקפים שהציגה יפעת". מנכ"ל יפעת: יונייטד לא מכירה היטב את כל השוק"

אורן יוניוב, מנכ"ל חברת רכש המדיה יונייטד (רכישת זמן אוויר לפרסום בטלוויזיה, רכישת שטחי פרסום בעיתונות וכדומה), יוצא במתקפה נגד חברת יפעת בקרת פרסום. יוניוב מנסה לערער את רמת האמינות של ההערכות הכספיות שעורכת יפעת בקרת פרסום אודות היקפי הפעילות של ענף הפרסום.

"מהדו"ח השנתי של יפעת עולה כי שוק הפרסום והמדיה צמח ב-2.7%. נתונים אלו מציגים לדעתנו תמונת שוק לא מדויקת, תמונה שעלולה אף ליצור מצג מטעה שעליו יסתמכו המפרסמים וחברות הפרסום בעבודתם השוטפת, מצג שעלול להוביל לתכנון אסטרטגיות מדיה שגויות", כותב יוניוב למנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקבי.

"מדובר בניתוח שגוי של מפת המדיה... בניגוד להערכות יפעת, אנו סבורים כי שוק הפרסום והמדיה לא גדל השנה כלל", כותב יוניוב. בין היתר, טוען יוניוב כי היקף הפרסום בטלוויזיה לא הצטמצם בהיקף אותו הציגה יפעת בקרת פרסום: "אין חולקין שהטלוויזיה רשמה קיטון אך היא שוקללה בהיקף נמוך מדי". עוד הוא טוען, כי העלייה שמיוחסת לאינטרנט על ידי יפעת, גבוהה מרמת הפעילות הממשית של הפרסום ברשת.

"יונייטד מנהלת תקציבים בהיקף גדול ביותר, עובדה המאפשרת לנו תמונת שוק עדכנית ומדוייקת ובמחירים ריאליים. בחלק מענפי המדיה המסוקרים, יונייטד היא השחקן הגדול ביותר, דבר הנותן תוקף עוד יותר למאגר הנתונים שברשותנו", מעיד על עצמו יוניוב.

יונייטד, שרוכשת שטחי פרסום עבור מפרסמים כגון שטראוס-עלית, פרטנר ועוד, היא שחקנית חזקה בכל הקשור לפרסום בטלוויזיה, אך פחות חזקה בעיתונות ובאינטרנט. במשרדי פרסום נוספים שותפים לדעתו של יוניוב וסבורים כי עוגת הפרסום לא גדלה השנה.

בתגובה, מסר יעקובי: "כפי שמציין מנכ"ל יונייטד במכתבו, לטענתו רק בחלק מענפי המדיה יונייטד היא השחקן הגדול ביותר. מכאן שהנתונים המוצגים במכתב אינדיווידואליים וחלקיים למדידה הנעשית על ידי יונייטד ואינם כוללים את כלל השוק. ניתוח עוגת הפרסום נעשה באמצעות כלי מחקר מקצועיים בהתאם לנתונים המועברים אלינו מהגורם המוסמך לכך - איגוד המפרסמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully