וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש יחליט ביום ב' בעניין תמלילי 'עובדה'

לי-אור אברבך

26.1.2006 / 16:14

מערכת התכנית טענה כי לא מוצו הליכי החקירה של הזוג האפרתי, בצורה כזו שתאפשר למשטרה לדרוש לבטל את החיסיון העיתונאי

בית משפט קבע כי החלטה בעניין העברת תמלילי השיחות עם הזוג מיכאל ורותי האפרתי תנתן ביום שני הקרוב. המשפט נערך לאור דרישת המשטרה להעביר לידיה שיחות שערכה מערכת עובדה עם הזוג החשוד בפרשת הסוס הטרויאני. מערכת עובדה סירבה לעשות זאת.

התביעה הציגה טיעון על פיו צורכי החקירה עולים על נושא החיסיון העיתונאי, הטיעון מאחוריו מתבצרת עובדה. לדברי התובעים החיסיון אינו מוחלט ואינטרס צורכי החקירה גובר עליו.

הטענה שהציגו הסנגורים עו"ד פז מוזר המייצג את עובדה ועו"ד בר נתן ומעוז, המייצגים את הזוג מיכאל ורותי האפרתי היא כי אין טעם להציג את הטיעון כי על פי פסיקה עקרונית קודמת ניתן להפר חסיון עיתונאי רק אם מוצו כל אפשרויות החקירה. ולטענת הסנגוריה, אלה כלל לא מוצו משום שההאפרתים מעולם לא נחקרו בישראל והם עתידים להגיע לארץ רק ביום שני.

מעבר לזה, מדגיש עורך הדין מוזר, הטיעון העקרוני נועד לתת לאנשים אפשרות לדבר עם עיתונאים כשיש הסכמה הסכמה על סודיות – זה הדבר היחיד שמאפשר למרואיינים לדבר באופן חופשי. "הדיון חשוב כי עקרון שלפיו אדם שמדבר עם עיתונאי צריך לדעת שהדברים נשארים ביניהם", אמר.

"מה שחשוב הוא המקור הבא", אמרה לוואלה! ברנז'ה מגישת עובדה אילנה דיין, "יש אדם שיושב במקום כלשהו ושואל את עצמו להרים טלפון אלי או לא ולעיתים האנשים שמסוגלים לספר את הדברים הם אלה שכרוכים בעניין בעצמם. הסגרה של התמלילים עלולה לגרום להם לא לרצות להתקשר. אני רוצה שהוא ירים טלפון ואני רוצה שהשופטת תדע שהוא צריך להרים טלפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully