וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחת: סיפורים מהעולם

וואלה! ברנז'ה

26.1.2006 / 21:35

מדור חדש בוואלה! ברנז'ה שסוגר שבוע ופותח מפה - מקבץ מהסיפורים החמים בזירת התקשורת העולמית

שתי ידיעות הסעירו השבוע את שוק המדיה העולמי. בראשונה, נחשף המו"מ המתקדם לרכישת אולפני האנימציה פיקסאר על ידי תאגיד דיסני. הפרדוקס בסיפור הוא שבמשך שנים היו שתי החברות שותפות, כשדיסני החזיקה בזכויות על סרטי האנימציה של פיקסאר. אך האחרונה, שביקשה לצאת לדרך חדשה, החליטה להיפרד מדיסני במהלך איטי ואמיץ למדי. הסרט הבא שלה (Cars) היה אמור להיות האחרון שיוצא תחת הפקתן-הפצתן המשותפת.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח השבוע כי במסגרת התנאים הנדונים - תשלם דיסני פרמיה קטנה לשווי השוק הנוכחי של פיקסאר - 6.7 מיליארד דולר. במקומות אחרים דווח כי העסקה תעמוד על עד 7.4 מיליאר דולר. העסקה, בכל מקרה, צפויה להיות במניות ולהפוך את סטיב ג'ובס, מנכ"ל פיקסאר (ומייסד "אפל"), לבעל המניות הבודד הגדול ביותר בדיסני.

כולם שונאים את כריס, עכשיו ביחד

הידיעה הגדולה השניה השבוע הגיעה מכיוון תעשיית הטלוויזיה האמריקאית. שתי רשתות טלוויזיה מהדרג השני, UPN ו-WB, הודיעו על התמזגות לרשת אחת. WB, בבעלות תאגיד וורנר, ו-UPN, בבעלות CBS, פונות שתיהן לקהל צעירים ושורדות בשוק כבר 11 שנים. הרשת החדשה, CW, צפויה לפנות לאותו פלח שוק, אך במשותף, ותעלה לאוויר ככל הנראה בספטמבר השנה. בין הסדרות שיחלקו את אותו המסך: "בנות גילמור", "כולם שונאים את כריס" (בקרוב בארץ, בביפ) ועוד. הרקע למיזוג טמון בהתחזקות ערוצי הכבלים האמריקאים והיחלשותה הכללית של הטלוויזיה, הרשת החדשה צפויה להחזיק בנתח שיאפשר לה לשרוד ולהתפתח, תודות להסכמים המשותפים עם תחנות מקומיות.

Sign of the Times

"הניו יורק טיימס" דיווח השבוע על ירידה של לא פחות מ-41% ברווחיו במהלך הרבעון הרביעי של 2005. חברת "ניו יורק טיימס", המוציאה עיתונים יומיים נוספים (בוסטון גלוב, הראלד טריביון), עדיין נהנתה השנה מרווח, אך נתח נכבד ממנו שייך לפורטל About.com. גם פעילות האינטרנט של העיתון עצמו התרחבה השנה, זאת לעומת פיטורים נרחבים בתאגיד, שרובם התמקדו בעיתון הדגל. "הטיימס" עצמו, עיתון הדגל של המו"ל, נחשב לעיתון החשוב בארה"ב, למרות שתפוצתו ירדה במהלך השנים. כיום הוא במקום השלישי מבין העיתונים (הלא רבים) המופצים יומית באמריקה, אחרי "USA today" וה"וול סטריט ג'ורנל". ברבעון הרביעי, אגב, נרשמה עלייה נוספת במחירי הנייר שהשפיעה על הנתון המצוין מעלה. מוזר שבוואלה! היא לא הורגשה.

הרכש הימני של CNN

חודש לאחר שאיבדה CNN את הפרשן השמרני הוותיק רוברט נובאק לטובת המתחרה האגרסיבית "פוקס ניוז", מדווח ה"הוליווד ריפורטר" כי הרשת עומדת לסגור ממלא מקום מפתיע – וויליאם ג'. (ביל) בנט, לשעבר שר החינוך האמריקאי בממשל רייגן. בנט נותר פעיל מאוד לאורך השנים במפלגה הרפובליקנית, ומגיש בקביעות את תכנית הרדיו חביבת הימין "בוקר באמריקה". אובדנו של נובאק נחשב למכה רצינית עבור רשת הכבלים הוותיקה, מצד פוקס הדינמית, שהצליחה להגיח מעמדת האנדרדוג ולנצח את CNN (בשוק האמריקאי בלבד) ברייטינג. הצטרפותו של נובאק משלימה קאדר רחב של פרשנים ומגישים, שרובם המכריע משמשים כסמנים ימניים ושמרנים בתקשורת האמריקאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הקאמבק גירלס

קצרים מהטלוויזיה האמריקאית:

השבוע התבשרנו כי NBC מעיפה את הסדרה The Book of Daniel, אחרי מעט מאוד פרקים של חסד. העלילה עמוסת הפרובוקציות סיפרה על כומר מכור למשככי כאבים, שאשתו אלכוהוליסטית, בנו הומו ובתו סוחרת בסמים. אחרי סלידה של המפרסמים וצלילה מהירה ברייטינג (אחרי פתיחה נאה, דווקא), חתכו עניינים מהר ברשת, שעוד חולמת לחזור ולכבוש את המקום הראשון מבין ארבע הגדולות.

------

אחרי שמיליוני מעריצים חגגו את חזרתה של "חברים" לארבעה פרקים מיוחדים, בני שעה כל אחד (שעליהם היו אמורים שישיית הכוכבים לקחת הביתה כמה מיליונים טובים), הודיעה וורנר כי השמועות היו מוקדמות מידי וכי אפשר להחזיר את הפקקים לבקבוקי הדיאט קולה. "אין בשמועות הללו אמת", אמרה דוברת מטעם החברה, וחיסלה בינתיים את הסיכוי של מאט לה בלאנק (ג'ואי) וליסה קודרו (פיבי) להתאושש מכשלון הסיטקומים העצמאיים שלהם.

------

מי שכן מתכוונות להתקמבק, הן "בנות הזהב" הקשישות ושבעות שידורי הסינדיקציה החוזרים בכל תחנת טלוויזיה ובכל חור נידח על פני כדור הארץ. הסדרה, המספרת על ארבע חברות פוסט גיל העמידה הגרות במשותף בפלורידה, שודרה על פני 7 עונות בין החל מ-1985, והיוותה השראה לסיטקומים וסדרות אחריה, כולל "סקס והעיר". אסתל גטי (סופיה), אגב, חוגגת השנה את יום הולדתה ה-83 ולא הופיעה בשום מקום בחמש השנים האחרונות, וגם לא תופיע בפרק האיחוד שישודר ב-10 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully