וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם yes תוגבל במספר הערוצים

לי-אור אברבך

31.1.2006 / 14:46

לאחר שמועצת הלווין והכבלים החליטה להגביל ל-20% את מספר הערוצים המקומיים ש-HOT יכולה להחזיק, תוגבל yes ל-30%

המועצה לשידורי כבלים ולווין תגביל את אחזקות yes למקסימום 30% מהערוצים המקומיים המשודרים בה. במכסה זו יכללו גם גורמים הקשורים לבעלי המניות בחברה - כולל קשת ורשת. מהמועצה נמסר, כי המגבלה על HOT לא תשתנה.

על פי הכללים החלים כיום, חברת הלווין אינה מוגבלת בכמות הערוצים שבבעלותה. גם זכייני ערוץ 2 ו-10 אינם מוגבלים כיום במספר הערוצים שביכולתם להפיק עבור yes.

על פי החלטת המועצה, yes תוכל להיות בעלים של כ-10 ערוצים בלבד. HOT, לעומת זאת, רשאית כיום להיות בעלים בלא יותר מ-20% מהערוצים המשודרים במסגרתה.

המועצה תבחן להתיר לכבלים אחזקה ב-4% נוספים מן הערוצים המקומיים, ביחס לערוצים בהם היא שותפה אך לא שולטת בהם. אולם, כאמור המכסות של שתי החברות לא תוקבל.

הפער באחוזי האחזקה בין HOT ל-yes נובע מכך שלרשות הכבלים עומד שירות ה-VOD. לדברי יו"ר המועצה, יורם מוקדי השוואה מלאה במגבלות הבעלות בערוצים החלות על שתי הפלטפורמות, תעשה ביום בו תוכל חברת yes לספק שירותי VOD למנוייה.

מוקדי אמר כי "אנחנו אומנם מודעים לציפייה מצד הגורמים המשדרים להקלות בתחום האחזקות בערוצים, אולם שמירה על מוסד 'המפיק העצמאי' וריבוי שחקנים בשוק התוכן הינה חשובה לא פחות. העובדה כי מרבית הערוצים המשודרים כיום ב-HOT אינם בבעלותה הביאה לפלורליזם ולריבוי מפיקים ותכנים. אין ספק כי הפלורליזם וגיוון התכנים והדעות ימשיך להישמר גם לפי ההסדר החדש שקבעה המועצה".

מ-yes נמסר: "אנחנו מתפלאים על ההפליה לטובת מונופול הכבלים. לא רק שניתן להם VOD, אלא שבנוסף מגבילים את השחקן הקטן בשוק במספר הערוצים שהוא יכול להחזיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully