וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג אפרתי מסכימים למסירת קלטות עובדה

לי-אור אברבך

1.2.2006 / 15:10

פרסום ראשון: לאחר ששופטת בימ"ש השלום הודיעה כי בכוונתה להורות על מסירת הקלטות, ויתרו בני הזוג על החיסיון. חשש לפסק דין תקדימי

בני הזוג האפרתי, החשודים בפרשת "הסוס הטרויאני", הודיעו אחר הצהרים כי הם מוכנים למסירת קלטות הראיון שנתנו לתכנית "עובדה". בשל כך ביקשו עו"ד של מערכת עובדה למנוע קבלת ההחלטה של שופטת בית משפט השלום מרים דיסקין לחייב את עובדה להעביר את הקלטות ולהצהיר על ביטול הבקשה.

עם זאת, העבירה השופטת את החלטתה ו'עובדה' תעביר את הקלטות. הבוקר הוחלט במערכת עובדה, כי אם הזוג האפרתי יסכים למסירת הקלטות הן יועברו. במידה ולא, היה מוגש כתב עיכוב ביצוע.

כעת, עולה החשש כי נוצר למעשה פסק דין תקדימי שיאפשר בעתיד את הסרת החיסיון של מקורות עיתונאיים. עם זאת, מסכים פסק הדין עם טענת עורכי הדין, כי המשטרה עשתה כל שאפשר כדי למצות את הליך החקירה ולכן יש להעביר את הקלטות.

"התוכנית עובדה נאבקה על זכות המקורות לשמור על חסיונם ברגע שהמקורות ויתרו על החיסיון נמסור את הקלטות שכן אין עוד על מה להאבק", אמר לוואלה! ברנז'ה עו"ד פז מוזר שייצג את עובדה בתיק.

עורך התוכנית, דורון גלעזר אמר כי "אנחנו הסכמנו למסור את הקלטות רק בגלל הסכמת בני הזוג, כשם שהגנו על זכויותיהם אנחנו לא רואים סיבה שלא למסור את הקלטות. לולא ההסכמה היינו מבקשים עיכוב ביצוע ופונים למחוזי. מדובר בהחלטה שלטעמנו היא בעייתית מבחינת חופש העיתונות וזכויות מקורות. אנו מקווים שההחלטה תעמוד במבחן נוסף".

מוקדם יותר היום, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, הודיעה שופטת בית משפט השלום בתל אביב, מרים דיסקין, כי ההחלטה הצפויה להתפרסם בנוגע למסירת קלטות תחקיר "עובדה" בפרשת בני הזוג האפרתי ו"הסוס הטרויאני", היא להעביר את הקלטות לידי המדינה.

בתחילת הדיון, בו נכחה מגישת התכנית אילנה דיין, ביקשה נציגת המדינה דחייה של שעה, לטובת הגעתו של עורך דין מטעם הפרקליטות. בשלב זה הודיעה השופטת כי ניתן להמתין, אך למען הסר ספק, יש בידה החלטה מפורטת ומנומקת, שהשורה התחתונה בה היא כי על "עובדה" להעביר את הקלטות לידי המדינה.

"אינטרס צרכי החקירה גובר על החסיון"

הדיון היום נערך לאור דרישת המשטרה להעביר לידיה שיחות שערכו אנשי תוכנית התחקירים עובדה עם הזוג האפרתי החשוד בפרשת הסוס הטרויאני. המערכת סירבה לעשות זאת. בדיונים קודמים, הציגה התביעה טיעון לפיו צורכי החקירה עולים על נושא החיסיון העיתונאי, הטיעון מאחוריו מתבצרת עובדה. לדברי התובעים החיסיון אינו מוחלט ואינטרס צורכי החקירה גובר עליו.

הטענה שהציגו הסנגורים עו"ד פז מוזר המייצג את עובדה ועו"ד בר נתן ומעוז, המייצגים את הזוג מיכאל ורותי האפרתי היא כי אין טעם להציג את הטיעון כי על פי פסיקה עקרונית קודמת ניתן להפר חסיון עיתונאי רק אם מוצו כל אפשרויות החקירה. בדיון שנערך לפני שבוע, טרם הגעת הזוג האפרתי לישראל והעלאת האפשרות על עסקת טיעון עמם, טענת הסנגוריה הייתה, כי החקירה לא מוצתה משום שההאפרתים מעולם לא נחקרו בארץ.

מעל לזה, מדגיש עורך הדין מוזר, הטיעון העקרוני נועד לתת לאנשים אפשרות לדבר עם עיתונאים כשיש הסכמה הסכמה על סודיות – זה הדבר היחיד שמאפשר למרואיינים לדבר באופן חופשי. "הדיון חשוב כי עקרון שלפיו אדם שמדבר עם עיתונאי צריך לדעת שהדברים נשארים ביניהם", אמר.

"מה שחשוב הוא המקור הבא", אמרה לוואלה! ברנז'ה לפני מספר ימים אילנה דיין, "יש אדם שיושב במקום כלשהו ושואל את עצמו להרים טלפון אלי או לא ולעיתים האנשים שמסוגלים לספר את הדברים הם אלה שכרוכים בעניין בעצמם. הסגרה של התמלילים עלולה לגרום להם לא לרצות להתקשר. אני רוצה שהוא ירים טלפון ואני רוצה שהשופטת תדע שהוא צריך להרים טלפון".

(פרסום ראשון: 15:10. עדכון אחרון: 16:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully