וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה ב"תזה"

ליאור ליוואק, מערכת "יורם"

1.2.2006 / 10:48

מערכת עיתון הסטודנטים של ת"א התפטרה בשל מעורבות בתכנים. מנהל העיתון בתגובה: מדובר במאבק אישי אותו מובילה העורכת על רקע פיטוריה מסיבות מקצועיות.

מערכת עיתון תזה, מגזין הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, התפטרה לפני כשבוע, בעקבות מה שאנשיה מגדירים "יחסה הדורסני של אגודת הסטודנטים, כלפי כתבי העיתון".

בהודעת דואר אלקטרוני, המועברת בימים אלו בין הסטודנטים באוניברסיטה, מוחים אנשי המערכת על כך שחברת נ.כ.ס, החברה הכלכלית של אגודת הסטודנטים, האחראית בין השאר גם על עיתון תזה, מפעילה לחצים על מערכת העיתון, תוך ניסיון להשפיע על התכנים, מתוך אינטרסים פוליטיים ואחרים.

בהודעה מצוין עוד כי המשבר הנוכחי פרץ בעקבות פרסום כתבה ב"עיתון תל אביב" (13/01/06) ובה תוצאות סקר שנערך על ידי אנשי "תזה". בכתבה שעסקה בסקר על אחוז הסובלים מדיכאון באוניברסיטה, שויך הסקר לגיא קלנר, מנכ"ל נ.כ.ס. ולחברה עצמה ללא אזכור או מתן קרדיט ל"תזה". על פי הודעת המערכת, בפגישה שנערכה בין קלנר לאנשי המערכת, הבהיר להם קלנר כי העיתון שייך לו אישית, וכל רעיון או יוזמה של כתבי העיתון שייכים לו ולחברת נ.כ.ס. ויהיו משוייכים אליהם. בתגובה, נמסר בהודעה, קמו חברי המערכת והתפטרו.

"מדובר במאבק אידיאולוגי על אופיו של העיתון. זה מה שחשוב לנו בעיתון, הרי אף אחד מאתנו לא מרוויח כאן שום כסף גדול", אומרת תיאודורה קרצ'ובסקי, העורכת המתפטרת.

"במשך שבע שנים התפטרו חמישה עורכים ושניים מהם, שהתפטרו בדיוק מאותה סיבה של מעורבות בתכנים, מוכנים להצטרף אלינו למאבק". כדוגמאות למעורבות מציינת העורכת בין השאר, ניסיון של חברת נ.כ.ס. להחדיר לעיתון פרסום סמוי של חברת אופנה מוכרת, במסווה של כתבת אופנה.כמו כן, לחצים מצד דוברת האגודה ש"היתה פונה אלי לפני יציאת העיתון לדפוס, כדי להתלונן על כך שאין מספיק איזכורים של יו"ר אגודת הסטודנטים, בועז טופורובסקי.

בסיום ההודעה, דורשים אנשי המערכת קבלת עצמאות מערכתית ללא הכתבת תכנים ומעורבות משיקולים זרים, פוליטיים ואחרים. "לא נסכים שאגודת הסטודנטים המתקיימת מכספי הסטודנטים תהיה זו שתקבע להם מה לחשוב ומה לקרוא בעיתון שלהם."

מנכ"ל נכס, גיא קלנר, מתאר את הדברים באופן שונה: אין שום מעורבות תוכנית של האגודה בעיתון. מדובר במאבק ממניעים אישיים של העורכת, שפוטרה בעקבות אי שביעות רצון מתפקודה המקצועי. הפגישה עליה מדובר היתה יוזמה שלנו ומטרתה היתה פיטוריה של העורכת. רק בפגישה עצמה, אליה הגיעה העורכת יחד עם עוד ארבעה חברי מערכת, הועלו הטענות לגבי הכתבה ב"עיתון תל אביב. רק לאחר שהודענו לה על פיטוריה, החליטו השאר להצטרף אליה".

עוד מסר קלנר כי אף אחד מהכתבים לא פוטר או התפטר וגיליון חדש יצא בתחילת מרץ. לגבי שיוך תוצאות הסקר במקומון, אומר קלנר כי "לא היה ניסיון לנכס את תוצאות הסקר אלי- כתבת המקומון הופנתה לקבלת תגובה מאנשי תזה וכשהם לא הגיבו, פנתה אלי." קלר הוסיף כי "בכל הנוגע לכתבת האופנה דובר על שיתוף פעולה תוכני, דבר המקובל גם באמצעי תקשורת אחרים, ועובדה שלא יצא בסופו של דבר לפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully