וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החינוכית תממן לבד את 'תיק שיווק' ו'המועדון'

לי-אור אברבך

1.2.2006 / 11:50

הרשות השנייה פרסמה מסקנותיה באשר לחשדות למכירת אייטמים לגורמים מסחריים. ביניהן: פתיחת חוזים וניתוק המפיקים מהחסויות

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו קבעה כי על הטלוויזיה החינוכית לפתוח מחדש את ההסכם עם התוכנית "המועדון" ולהוציא ממנו את החברה המסחרית "50+". עוד הוחלט כי מפיקי התוכנית ומפיקי תיק שיווק לא יעסקו במכירת חסויות וזו תהיה מטלתה של טח"י, שתהיה אמונה לבדה במימון התוכניות.

אתמול הודיעה הרשות להנהלת הטלוויזיה החינוכית על מסקנותיה והנחיותיה באשר לתכניות "תיק שיווק" ו"המועדון" שהושעו משידור בערוץ 2 לפני למעלה משבועיים לאחר חשיפת מעריב כי נמכרים בהן אייטמים לגופים מסחריים. כזכור, בדיקה פנימית של החינוכית העלתה כי בתוכניות אין רבב או חשש למכירת תכנים.

הטעייה מכוונת וחמורה של הצופים

לגבי התכנית "המועדון" קבעה הרשות, כי על הטלוויזיה החינוכית לחתום על הסכם חדש מול חברות ההפקה של התכנית. הסכם זה לא יכלול את החברה 50+ – כפי שהיה עד כה. "שיתוף הפעולה של גורמי ההפקה עם החברה המסחרית כפי שהיה עומד בניגוד לכללי הרשות והינו אסור", נכתב בהודעת הרשות.

מכירת הפרסומות והחסויות לתכנית, כך קובעת הרשות, היא באחריות הטלוויזיה החינוכית בלבד וכי כל גורם שאינו הטלוויזיה החינוכית אסור שיהיה מעורב במכירת זמן פרסום, חסויות או כל זמן אויר. כן נקבע, כי ההפקה תוכל להיוועץ עם גורמים מקצועיים בלבד אשר לא יקבלו כל תמורה ישירה או עקיפה ולא יהיו מעורבים בקביעת תכני התכניות.

לגבי התוכנית "תיק שיווק", נקבע כי גם היא תהיה במימון מלא של הטלוויזיה החינוכית. הרשות דרשה מהטלוויזיה החינוכית לפרט בפניה את התהליך שלפיו תוודא בעתיד שלא תהיה מכירת אייטמים בתכנית ושיחול ניתוק מוחלט בין אינטרסים מסחריים לאינטרסים תוכניתיים. כמו כן, נאסר על נעפ אדרי, מפיק התכנית להיות מעורב במכירת פרסום, חסויות או זמן אויר בתכנית בכל דרך או אופן.

סמנכ"ל הטלוויזיה ברשות השנייה, אילת מצגר, אמרה כי "מכירת תכניות או אייטמים בתכניות כאלו לגורמים מסחריים היא בבחינת הטעייה מכוונת וחמורה של הצופים. המקרים שנחשפו אסורים על פי החוק והכללים ואנו רואים זאת בחומרה".

עוד נמסר מהרשות כי בדיקה של תכניות נוספות המשודרות בערוצים 2 ו- 10, החלה, על מנת לוודא שאין מעורבות של אינטרסים מסחריים בקביעת תכנים.

תגובת החינוכית

מהחינוכית נמסר, כי עם תום בדיקתה של הרשות השנייה הוחלט אמש להחזיר לשידור את "תיק שיווק" ו"המועדון". "הערותיהם של נציגי הרשות השנייה לגבי אופן ההתקשרות עם חברות ההפקה של 'המועדון' מקובלות על הטלוויזיה החינוכית ועל כן נקטה בצעדים לתיקונם", נמסר בתגובה. עוד הודגש מטעם החינוכית, כי "בתהליך הפקתו של 'תיק שיווק' לא נמצא כל פגם!!! (סימני הקריאה במקור- ל"א)".

מנהלת הטלווזיה החינוכית, יפה ויגודסקי אמרה, כי "הטלוויזיה החינוכית הקפידה תמשיך להקפיד בשמירה על כללי הרשות השנייה ותנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה למניעת הפרת הכללים הנוגעים לאיסור פרסומת אגב ופרסומת סמויה".

התכנית המועדון בהנחית גליה אלבין תשודר ביום שישי הקרוב, בחינוכית 2 בשעה 10:30. תיק שיווק בהנחית המנחה החדשה, עליה דווח לראשונה בוואלה! ברנז'ה, גלית נחום, תשודר ביום ב' 6.2. בשעה 17:30 באותו ערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully