וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטאצ'יה ללא הפסקה

לי-אור אברבך

5.2.2006 / 11:01

איך נסדקה הבלעדיות המובטחת למעריב בידיעות? ואיך מגיע מירוץ לסיפור של שני עיתונאים לאיום בהזמנת משטרה על קבר אפרים קישון?

ביום חמישי האחרון התפרסם במוסף "סופשבוע" של מעריב ראיון עם ליסה וויטשאק, אלמנתו של אפרים קישון. לכתבה המקיפה והמעמיקה (תחת הכותרת "כן, זה מגעיל", שרה ליבוביץ'-דר) קדם ביום שני שעבר טיזר במעריב, ובו מובטח הראיון הייחודי, שאמור להיות בלעדי כמתבקש מכתבת מוסף סוף שבוע, על סכסוך הירושה בין האלמנה לילדיו של קישון. אולם למחרת, התפרסם ראיון עם וויטשאק במוסף "24" של ידיעות אחרונות ("אני לא מבינה למה הם יצאו לקרב", יונתן גת). לניתוץ הבלעדיות קדם מירוץ, שיש יאמרו שרק עיתונאים לא יבחלו לקחת בו חלק.

בשבת שעברה נחתה וויטשאק בישראל לביקור בן יממה, בכדי לקחת חלק ביום השנה הראשון למות בעלה, מהסופרים הגדולים בתולדות המדינה. שעות ספורות לאחר שנחתה, היא פגשה בבית המלון בו שהתה את שרה ליבוביץ'-דר, כתבת "סופשבוע". דר הגיעה לקיים איתה ראיון, שבתחילה סברה כי הוא בלעדי. באותה עת, ניהל כתב ידיעות אחרונות, רונן טל, מגעים בעניין ראיון דומה עם עורך דינה של האלמנה, בני דון יחיא.

למחרת, הגיעה האלמנה לאזכרה בבית העלמין, מלווה בעוה"ד. שם היא פגשה לראשונה ברונן טל, שפיתח עמה שיחה קצרה. וויטשאק השיבה בנימוס. לאחר מספר דקות הגיעה למקום ליבוביץ'-דר מלווה בצלם מעריב יוסי אלוני, ונחרדה לגלות את טל מנסה לחלץ מילים ממושא כתבתה הבלעדית. חיש מהר, נעמדה ליבוביץ'-דר כחיץ בין הכתב לוויטשאק, ומנעה ממנה להסגיר מילים יקרות.

בשלב זה, עדיין ליד קברו של קישון, המשיך טל לנסות ולשוחח עם האלמנה, בעוד ליבוביץ'-דר חוסמת פיזית בגופה כל נגישות. עד ראייה במקום סיפר לוואלה! ברנז'ה, כי בין השניים היו "חיכוכים ודחיפות". במשך דקות ארוכות נמשכה התקוטטות מילולית בין השניים, עד שטל הושיט יד המזמינה את וויטשאק להתרחק ולשוחח עמו. אז חשה ליבוביץ'-דר, לדבריה, כי היא נדחפת, ואיימה על טל כי אם לא יתרחק היא תזעיק את המשטרה.

"ידיעות אחרונות לא הצליחו להשיג ראיון בשום פנים באופן למרות הנסיונות הנואשים, כתב ידיעות דחף אותי פיזית ובשלב מסויים אכן שקלתי להזמין משטרה", סיפרה ליבוביץ' דר לוואלה! ברנז'ה.

גורמים בידיעות אחרונות מכחישים מכל וכל כי טל דחף את כתבת מעריב. על פי גרסת העיתון, לא היה כל מגע פיזי בין השניים.

העיתונאי הנוסף

טל יצא מהאזכרה בידיים ריקות, אך הצליח לשוחח עם ילדיו של קישון. ליבוביץ'-דר לא הרפתה מהאלמנה וליוותה אותה עד למונית, כשהיא משגיחה כי איש לא יחליף עמה מילים. וויטשאק עצמה, בשלב זה, עברה לדבר בגרמנית, כנראה בכדי שאף עיתונאי ישראלי לא יבין את דבריה.

מה שליבוביץ'-דר גילתה רק בסוף הראיון שערכה עם וויטשאק בשבת, כי יונתן גת, עיתונאי 'פרילנס', כבר ערך ביוזמתו ראיון עם האלמנה המבוקשת עת הגיעה לישראל - שעה לפני שכתבת "סופשבוע" נפגשה עמה. גם במוסף '24' לא ידעו זאת, אך משגילו מיהרו לרכוש ממנו את הכתבה (שפורסמה לבסוף ביום ג' האחרון) ובכך הטילו דופי בהבטחת הבלעדיות של סופשבוע.

בידיעות אחרונות סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully