וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקוב העליון?

לי-אור אברבך

9.2.2006 / 12:54

חשיפה: יותר ויותר כתבי משפט נתבקשו להציע מועמדות לדוברות בתיהמ"ש, חלקם קיבלו פנייה מבייניש. חברים בתא הכתבים: "זה תמוה"

חלק נכבד מתא כתבי המשפט קיבל הצעות בתקופה האחרונה להגיש מועמדותם לוועדת איתור, המחפשת בימים אלו יועץ לענייני הסברה של בתי המשפט. בחלק מהמקרים, הגיעה ההצעה ישירות משופטת בית המשפט העליון, דורית בייניש.

כפי שכבר פורסם כאן לראשונה, כתבת המשפט של חדשות 2, סיון רהב מאיר נועדה עם השופטת בייניש בחודש האחרון והצעת התפקיד הדוברותי הובאה בפניה. הצעות דומות הובאו גם בפני כתב המשפט של מעריב, משה כהן וכתב חדשות 10, ברוך קרא. גורמים ברשות השידור מציינים כי גם בקרב כתב הערוץ הראשון אבי פירסט נערכו גישושים מצד מקורבי השופטת. כתב המשפט של הארץ, יובל יועז, לא אישר ולא הכחיש כי גם אצלו נערכו גישושים להצגת מועמדות לתפקיד.

במערכת המשפט מחפשים, ככל הנראה, בעיקר פנים. לאור התרבות מקרי ההתמודדות של בתי המשפט עם התקשורת, לא תמיד בהצלחה, הוחלט למנות דובר שיהיה איש תקשורת ויהווה יועץ ומסביר כאחד. שיכלול פונקציית הדובר הולמת את השאיפה למצוא אדם כזה מבין העיתונאים.

עם זאת, חברים בתא כתבי המשפט מותחים ביקורת כלפי השופטת בייניש על מעורבותה הישירה בנושא, במיוחד לאור העובדה כי היא עתידה להתמנות לנשיאת העליון. אותם גורמים הביעו תמיהה על העובדה כי בייניש מציעה את תפקיד הדוברות דווקא לעיתונאים המסקרים אותה בהווה ויסקרו אותה ביתר אינטנסיביות, עת תתמנה לנשיאה. יש לציין כי השופטת בייניש גם עמדה בראש 'ועדת בייניש', שהוקמה ב-2000 לצורך בדיקת יחסי הרשות השופטת עם התקשורת האלקטרונית.

בתי המשפט: "הוועדה רשאית לפנות לעיתונאים"

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "המשרה אותה עומדים לאייש היא משרה של יועץ לענייני הסברה של בתי המשפט. משרה זו אינה משרת מכרז, אך הוחלט לאייש אותה על ידי ועדת איתור. ועדת האיתור מונתה על ידי נשיא בית המשפט העליון והיא כוללת את השופטת ביניש, שופטת בית המשפט העליון, השופט אוקון, מנהל בתי המשפט והשופטת ארד, נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים.

במסגרת זו רואיינו מועמדים שפנו והגישו את מועמדותם. כן רשאית ועדת האיתור לפנות מיוזמתה למועמדים שנמצאים ראויים. מועמדים אלה יכולים להיות עיתונאים ואף בעלי מקצוע אחרים. ועדת האיתור פעלה גם בדרך זו. משרת הדובר לא הובטחה לאף מועמד ספציפי".

כל העיתונאים ששמם מוזכר בכתבה סירבו להגיב או להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully