וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום למגזר הרוסי: המשרדים הגדולים התחזקו

איילה צורף

12.2.2006 / 17:02

מקאן-אריקסון ותל אביב מוסקווה הם המשרדים הגדולים בישראל לטיפול בתקציבי המגזר הרוסי ב-2005, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום

מקאן-אריקסון ותל אביב מוסקווה הם משרדי הפרסום הגדולים בישראל לטיפול בתקציבי המגזר הרוסי ב-2005. כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום. היקף הפעילות של כל אחד ממשרדים אלה היה כ-6 מיליון דולר בשנה האחרונה, היקף קטן יחסית.

עיקר הפרסום למגזר הרוסי נעשה בשני כלי תקשורת עיקריים: ערוץ 9 (הערוץ הרוסי) ועיתון וסטי (יומון ברוסית מבית ידיעות אחרונות). בנוסף, פועלים בישראל גם ערוצי הטלוויזיה RTVi ו-ORT, המשדרים פרסומות בשפה העברית.

מאז ששני הערוצים האחרונים הוגבלו על ידי מועצת הכבלים והלוויין בהיקף הפרסומות שמותר להם לשדר בעברית, פחת משקלם בתמהיל המדיה הרוסית.

עבור יחידת הפרסום המגזרי של מקאן-אריקסון, מדובר בעלייה משמעותית של 26% בהיקפי הפעילות - העלייה המשמעותית ביותר שעשה משרד פרסום מגזרי בשנה האחרונה. גם משרד הפרסום העצמאי תל אביב מוסקווה גדל, אך בהיקפים נמוכים יותר, של 12%. גידולים משמעותית של 17% הציג גם משרד הפרסום פובליסיס-סקטורס של פובליסיס-אריאלי.

התחזקות משרדי הפרסום הוותיקים גם במגזר הרוסי היא תוצאה של החלטה אסטרטגית להקצות משאבי ניהול ניכרים, כדי להגדיל את נתח השוק בפעילות הפרסום של המגזר. כך גדלו המשרדים הגדולים על חשבון משרדי הפרסום העצמאיים (שאינם קשורים במשרד פרסום ותיק).

משרד הפרסום מגזרים, למשל, ירד ב-10% ביחס לשנה הקודמת, להיקף פעילות של 3.7 מיליון דולר בשנה. ירידה חדה רשמה גם לאה גרינשפן, שספגה בשנה החולפת ירידה של 25% בהיקף הפעילות, ל-2 מיליון דולר בשנה.

מבחינת המפרסמים, החברה שהגדילה תקציבי פרסום בהיקפים המשמעותיים ביותר בשנה החולפת היא פרטנר, שהגדילה את היקף הפרסום שלה למגזר ב-62% בשנה החולפת. למרות הגידול, עדיין מדובר בסכום קטן יחסית של 1.9 מיליון דולר, ביחס ל-14 מיליון דולר בשנה שמשקיעה פרטנר בפרסום. סלקום ופלאפון נעדרות מהדירוג בשל השקעות נמוכות יחסית בפרסום למגזר הרוסי.

המפרסמת הגדולה ביותר למגזר הרוסי, סנו, צימצמה את היקפי הפרסום שלה השנה ב-17%, אך עדיין נותרה ראשונה בטבלה, עם השקעה של 2.43 מיליון דולר בשנה. חברות כמו מקדונלד'ס ואסם, שנעדרו מהדירוג ב-2004 (מאחר שהשקיעו פחות מחצי מיליון דולר), נכנסו השנה לדירוג, בשל הגדלה משמעותית של תקציבי הפרסום שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully