וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 שעות לפני

לי-אור אברבך

14.2.2006 / 13:02

בידיעות פורסם ראיון עם מפקד צוות שסרב לצאת לקרב, שיועד ל'7 ימים', בכדי להקדים ראיון דומה שישודר הערב ב'עובדה'

למרות פרומואים המבטיחים ראיון בלעדי עם מפקד צוות דובדבן שסירב לצאת לקרב ל'עובדה', פורסם היום במוסף '24' של ידיעות אחרונות ראיון מפורט עם אותו סגן א'. גורמים במערכת 'עובדה' טוענים כי בידיעות הפרו לכאורה הבטחה למרואיין, כי הכתבה תפורסם ב-7 ימים על מנת להקדימם.

למעשה, הראיון המפורט שקיים יוסי יהושוע אכן יועד ל-7 ימים של סוף השבוע שלאחר שיחרורו של א', בשבוע הבא. יהושוע הוא הכתב שפירסם לראשונה את דבר סירוב הצוות לצאת לקרב בקבטייה. "יוסי כתב על זה עוד בלילה שזה קרה", אמר היום סגן א' לוואלה! ברנז'ה, "כל הזמן הבטחתי לו שאני מתראיין אצלו מייד כשאני משתחרר. המשפחות לחצו שאתן ראיון ל'עובדה', בהנחה שזה ישודר בשבוע הבא".

ואכן, א' התראיין לעובדה, לאחר ששם השיגו אישורים מתאימים מדובר צה"ל. המערכת הבטיחה ל-א' כי לא תבוצע כל הפנייה לראיון, כל עוד הוא משרת בצבא. אולם בשבוע שעבר נודע, כי שיחרורו הוקדם בשבוע. אז החליטו ב'עובדה' להקדים את השידור ליום רביעי הקרוב, כשלדבריהם ברור להם כי ידיעות התחייבו לפרסם את הראיון ב-7 ימים וכך לא תפגע הבלעדיות.

מפקד הצוות סייע להכנת הכתבה

"לא הבנתי את המשמעות שאם זה יהיה בטלוויזיה זה לא יוכל להיות בעיתון", אומר סגן א'. מיד אחרי ההחלטה להקדים את משדר עובדה והופעת הפרומואים הבינו בידיעות כי יש לעשות מעשה. אז, על פי גורמים בידיעות, הוחלט להעביר את הראיון למוסף 24 שיצא היום - היום בו סגן א' משתחרר. מפקד הצוות ידע כי הכתבה הוקדמה והוא אף הוזמן למערכת 24 ושותף בהליך הכנת הכתבה ונטל חלק בבחירת התמונות.

"אין לי טענות מול יוסי (יהושוע - ל"א)", אומר סגן א' בשיחה מהבקו"ם, "חוץ מזה שהוא כתב את זה הוא גם עזר לנו המון. היו מקרים שהוא שכח מהאינטרסים האישיים שלו למעננו. גם עובדה היו בסדר גמור".

בידיעות ובעובדה סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully