וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת תובעת 3.5 מ' ש' מחדשות 2

לי-אור אברבך

16.2.2006 / 13:41

תביעת רכבת ישראל הוגשה בגין לשון הרע, בתגובה לכתבה ששודרה ב'אולפן שישי' וקשרה בין מינוי מקורבים לכשלים ברכבת

רכבת ישראל תובעת 3.5 מיליון שקלים מחברת החדשות של ערוץ 2 בגין לשון הרע. זאת על רקע כתבה ששודרה בערוץ 2, במסגרת התוכנית "אולפן שישי". מדובר בחלק הראשון של הכתבה, כאשר חלקה השני צפוי להיות משודר בשישי הקרוב.

הכתבה עסקה בטענות הנוגעות לעוצמת ועד עובדי הרכבת והעומד בראשו, ולמינויים כביכול של קרובי משפחה ברכבת ישראל. על פי תביעת הרכבת, "הנתון אינו משקף איפוא על פניו את התנהגותה של הרכבת מאז הפיכתה לחברה ממשלתית בשנת 2003, שאז פעל דירקטוריון הרכבת נמרצות כדי לשרש תופעה זו מן היסוד".

"בזו אחר זו הושמעו בכתבה אמירות חמורות וקיצוניות בדבר 'שחיתות ציבורית שמסכנת את חיינו', מספר איחורים, תקלות ותאונות ההולך ומטפס', 'עסק משפחתי שמסכן את חיינו' וכד', אשר אף לוו בתמונות קשות של תאונות – כשמטרת הדברים ברורה, ואינה משתמעת לשתי פנים: קשירת קשר – מלאכותי ומופרך לחלוטין – בין הטענות בדבר הועד ומינוי עובדים לליקויי בטיחות חלילה ואף לתאונות ממש", נכתב בתביעה.


על פי רכבת ישראל, שודרה כנגד החברה בזמן שיא של צפייה, כתבה ש"אינה אמת בחלקים ניכרים שלה, המהווה לשון הרע והוצאת דיבה לשמה. בנסיבות אלה, ולאחר שהתראות מוקדמות לא הועילו, לא נותרה בידי רכבת ישראל ברירה זולת הגשת תביעה זו כנגד האחראים לשידור הכתבה".

עוד נכתב בתביעה, כי השאלות שהעביר הכתב אורן אהרוני "עסקו ב'מינוי קרובי משפחה' ברכבת, ושאלות נוספות נגעו ל'מינויים פוליטיים' לכאורה, לועד העובדים, ולמספר עניינים אחרים אשר בסופו של דבר לא נכללו בכתבה. חרף הזמן הקצר אשר עמד לרשותה העבירה התובעת למר אהרוני תגובה מפורטת בה ניתנו תשובות מלאות לכל שאלותיו...השאלות לא עסקו, ולו ברמז, ב'תאונות', ב'ליקויים בטיחותיים', או ב'כשלים ניהוליים', והן בוודאי שלא נגעו לקשר לכאורה בין 'תופעות' אלה (לכאורה) ל'מינוי קרובי משפחה'".

בזו אחר זו מוכחשות בכתב התביעה טענות ואמירות שהועלו בכתבה - "נטענו בכתבה טענות עובדתיות שאינן אמת, לשון המעטה".

מחברת החדשות נמסר בתגובה, כי "רכבת ישראל הזדרזה להעביר את כתב התביעה לתקשורת לפני שהוא הועבר אלינו. לחברת החדשות לא הגיעה תביעה ואם נקבל את התביעה נגיב בהתאם בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully