וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת רשתות השיווק מיטיבה עם משרדי הפרסום

איילה צורף

19.2.2006 / 17:05

הקרב בין הרבוע הכחול ושופרסל בינואר הפכה את רשתות השיווק לתחום שזכה למירב ההשקעות בפרסום בחודש החולף - 4 מיליון דולר

התחרות בין שופרסל לרבוע הכחול מיטיבה לא רק עם כיסו של הלקוח, אלא גם עם כיסם של בעלי משרדי הפרסום. בחודש האחרון יצאה רשת מגה של הרבוע הכחול, במבצע אגרסיווי מאוד "1+1" על חלק גדול מהמוצרים המשווקים בה.

מדובר במהלך שמטרתו לשמר את לקוחות מגה, שהחלו לעבור מהרבוע הכחול לרשתות שופרסל, בראשן שופרסל דיל. כחלק מהמהלך השיווקי הגדילה הרבוע הכחול משמעותית את ההשקעות בפרסום של מגה. בינואר השקיעה הרבוע הכחול 870 אלף דולר בפרסום (במחירים ריאליים, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום). יותר מחצי מיליון דולר מהם הושקעו בפרסום המבצעים של מגה, באמצעות מקאן אריקסון.

שופרסל, מצידה, לא נותרה חייבת והשקיעה כ-600 אלף דולר בשופרסל דיל ובמבצעים של קוסמוס, באמצעות גיתם BBDO. סה"כ, יצר הקרב בין רשתות השיווק השקעות של 4 מיליון דולר בפרסום בחודש החולף. היקף אדיר זה של פרסום הפך את רשתות השיווק לתחום שזכה למירב ההשקעות בפרסום בינואר, כמעט כפול מההשקעות בפרסום בתחום הסלולר, בו הושקעו 2.5 מיליון דולר.

יבואני הרכב מזנקים

תחום נוסף בו בוצע זינוק בחודש החולף הוא בפרסום של רכבים פרטיים. בסך הכל הושקעו כ-2.6 מיליון דולר בפרסום רכבים פרטיים בחודש ינואר, מרבית הסכום הופנה לפרסום בעיתונות ובטלוויזיה. במאי הקרוב יושקו הדגמים החדשים של רכבי 2006, מה שגורם ליבואניות לנסות ולהיפטר ממלאי הרכבים הקיים, כבר כעת.

גישה שיווקית זו, היא שמזניקה את ההשקעות בפרסום בתחום. המפרסמת הבולטת ביותר היא UMI, משווקת ביואיק, שברולט, אופל, איסוזו והאמר בישראל. UMI השקיעה כ-850 אלף דולר בפרסום בינואר, סכום גבוה מאד יחסית לחברות רכב. כך עקפה UMI מפרסמות גדולות ממנה, כמו yes, אסם, פרוקטר & גמבל, פלאפון וסלקום, כולן הוציאו תקציבים נמוכים יותר על פרסום בחודש החולף.

שטראוס חוזרת לראש

קבוצת שטראוס-עלית חזרה לראשות דירוג המפרסמים החודשי, לאחר שנעדרה ממנו זמן רב. הקבוצה השקיעה 2.2 מיליון דולר בפרסום בחודש החולף, במספר קמפיינים. הבולטים שבהם היו מילקי, פלטינום (קפה) ושוקולד פרה.

ההאצה המחודשת בהשקעות שטראוס-עלית בפרסום היא זו שגם הקפיצה בחודש החולף את שלמור-אבנון-עמיחי (המטפל במותגי הקפה והשוקולד של שטראוס-עלית) למקום השני בדירוג משרדי הפרסום, עם פעילות בהיקף 5.59 מיליון דולר בחודש. לרוב מדורג שלמור-אבנון-עמיחי במקום השלישי, בפער משמעותי ממקאן אריקסון ובאומן-בר-ריבנאי, המדורגים במקום הראשון והשני (בהתאמה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully