וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי צבאי שיש

לי-אור אברבך

21.2.2006 / 8:58

לגל"צ לא מפריעה העובדה כי כתבה הצבאי, יוני שנפלד הוא קצין בקבע, שגם עשוי לחזור לשירות בדו"צ. משה שלונסקי: "זה צעד אחורה"

הכתב הצבאי של גלי צה"ל, יוני שנפלד, הוא רב סרן המשרת בשירות קבע בצבא. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי שנפלד לא שוחרר מצה"ל, כפי שעשה קודמו בתפקיד אילן אוסטפלד, והוא ממשיך לסקר את המערכת הצבאית כחלק ממנה. עוד מתברר, כי בהגדרתו "הושאל" שנפלד לתחנת הרדיו ולאחרי שהותו בה יוכל לשוב לשרת כקצין מן השורה, אם יבחר לעשות כן. תפקידו האחרון של הקצין, הקרבי בהכשרתו, היה כדובר פיקוד מרכז.

חברים בתא העיתונאים הצבאיים השמיעו ביקורת חריפה על העובדה. "אם זה נכון, זה ממש מסריח", אומר אחד מהם. "זה נשמע תמוה", אמר לוואלה! ברנז'ה מפקד גלי צה"ל לשעבר, משה שלונסקי, "אני מכבד את זה שלוקחים מישהו שהיה איש צבא והשתחרר. גלי צה"ל נזהרה בדבר הזה בעבר. בתקופתי זה לא היה קורה וזה חבל שזה קרה. אם זה נכון, זה צעד גדול אחורה".

"אין שום פגם בזה שאיש צבא משמש כעיתונאי השאלה איך העבודה שלו נראית", אמר דובר צה"ל לשעבר, נחמן שי "אם הוא יכול לחזור לדוברות זה אינדיבידואלי, היו תקדימים לזה בהסטוריה - גם אני עשיתי מעברים. תלוי מה מידת האתיקה שאדם מגלה הוא צריך להבין שהוא עיתונאי בסיקורו ולא דובר. אם אחר כך הוא מתכוון לחזור לצה"ל זה מסבך את העניין. הוא צריך להביט על עצמו כעיתונאי לטווח ארוך ולא לחשוב על כך שהוא ישוב לדוברות. קשה לעשות את המעברים מהדוברות לתקשורת".

יש לציין כי מאז נכנס לתפקיד, קצר שנפלד שבחים מעמיתיו וממפקדיו. הוא אינו מבצע את עבודתו במדים והוא מחוייב לא לעשות כל שימוש בתעודת הקצין שלו. כמו כן ויתר על שיבה לתפקידי הלחימה.

תגובת דובר צה"ל

"גלי צה"ל הנה תחנת שידור צבאית, בה משרתים לאורך כל שנותיה, כמו גם היום, קצינים וחיילים בשירות סדיר, לצד עיתונאים שהנם אזרחים עובדי צה"ל ואחרים. מפקד גל"צ איתר ומינה את שנפלד לתפקיד הכתב הצבאי לאחר שנבחן על ידו ועל ידי ראש מחלקת החדשות ונמצא מתאים. הכתבת הצבאית של גלי צה"ל הנה חיילת אף היא, כמו גם חיילים רבים אחרים שמילאו את התפקיד במשך שנות השידור הרבות של התחנה. היות ומדובר באיש צבא קבע החליט ראש אגף משאבי אנוש באישור הפרקליטות הצבאית הראשית, לאשר את המינוי.

האישור ניתן לתקופת זמן ראשונית, ולאחריה ייבחן שוב. ראש אגף משאבי אנוש קבע כי לצורך מילוי תפקידו הכתב לא יילבש מדים ויפעל על-פי כל הסטנדרטים העיתונאיים והנורמות האתיות המקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully