וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה לזכויות האזרח מבקשת חלק בתיק בכר

לי-אור אברבך

20.2.2006 / 16:00

מבקשת להצטרף כ'ידיד בית המשפט' להידיינות בינו לבין ידיעות. ההכרעה, לדבריהם, עשויה "להשליך על חופש הביטוי בישראל"

האגודה לזכויות האזרח מבקשת להצטרף במעמד של "ידיד בית המשפט" להדיינות בין עורך 7 ימים המפוטר, ניר בכר, לבין ידיעות אחרונות. מהאגודה נמסר כי "ההכרעה בתביעתו של בכר עשויה להשליך לא רק על היחסים בינו לבין ידיעות אחרונות אלא גם על חופש הביטוי ועל זכות הציבור לדעת".

בבקשה שהגיש היום מסביר עו"ד אבנר פינצ'וק שלאגודה אין הכלים, או "את היומרה", להכריע במחלוקות העובדתיות בין הצדדים. יחד עם זאת, לכשתוכרע המחלוקת העובדתית על ידי בית הדין, עשויות לעלות לדיון סוגיות משפטיות עקרוניות שההכרעה בהן תשליך על חופש הביטוי והעיתונות.

חופש העיתונות, מסביר עו"ד פינצ'וק, אינו מתמצה בחופש הביטוי של העיתון: "בשנים האחרונות אנו עדים פעם אחר פעם להתרחשויות בשדה התקשורת הפרטית, אשר מציבות אתגרים חדשים בפני חופש הביטוי ובפני זכות הציבור לדעת. שוב ושוב קורה, שבעלים או מנהלים של אמצעי תקשורת זה או אחר מונעים פרסום של כתבות ותחקירים משיקולים עסקיים או משיקולים זרים אחרים".

בית המשפט העליון הכיר לפני כעשור במוסד "ידיד בית המשפט", שנועד לאפשר את צירופו של גוף ציבורי, שאינו צד ישיר להליך, אך יש לו היכרות עם הסוגיות העקרוניות שהוא מעלה.

בכר סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully