וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי משולם תובע מיליון שקל מגל"צ

עמית בן-ארויה

22.2.2006 / 14:04

מנהל התוכניות של ערוץ 1 טוען כי התחנה שידרה ידיעה שקרית על מעורבותו לכאורה בפרשה של קבלת טובות הנאה

יוסי משולם, מנהל חטיבת התוכניות ברשות השידור ולשעבר מנהל הטלוויזיה, הגיש השבוע לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע על סך מיליון שקל נגד גלי צה"ל. לפי התביעה, התחנה הצבאית שידרה ידיעה בלתי נכונה על מעורבות, לכאורה, של משולם בפרשה של קבלת טובות הנאה הנבדקת על ידי מבקר המדינה.

מהתביעה עולים כי ב-6 בפברואר השנה שודרה בתוכנית "מה בוער" של השדרן רזי ברקאי ידיעה של הכתבת לי קריב, לפיה מבקר המדינה בודק חשדות הנוגעות לטובות הנאה שקיבל משולם במסגרת תפקידו. בשל אופן העריכה של החומרים, כך נטען, ניתן היה להבין שכתבי גל"צ פנו למשרד המבקר, הציגו בפניו את הפרסום והוא אישר את הידיעה.

בתביעה הוצגו כמה משפטים של קריב מתוך הידיעה: "מבקר המדינה בודק חשד לפיו בכירים ברשות השידור מעורבים לכאורה בפרשת שחיתות, קיבלו טובות הנאה במסגרת מילוי תפקידם...חשוב לציין שלא ברור מהן אותן טובות הנאה אותם קיבלו הבכירים, אבל מה שכן ברור הוא שמדובר בסיפור רחב הרבה יותר. לא מדובר אך ורק על הקשר בין רשות השידור לאותה חברה ספציפית אחת, אלא המבקר ממש בודק קשר בין רשות השידור למספר חברות חיצוניות נוספות ומנסה להבין מי מרוויח מאותם קשרים".

בנוגע למשולם עצמו נאמר, כי ידוע על שני בכירים ברשות השידור, משולם ורפי יהושע (מנהל שירותי הנדסה), שהתבקשו כבר להגיב לממצאי החקירה. לאחר שידור הידיעה, הקריא ברקאי את התגובות של מבקר המדינה ורשות השידור. במהלך היום הופיעה הידיעה הבלעדית במהדורות נוספות.

גל"צ: "בטוחים שהאמת תצא לאור"

"הדברים הללו חסרי שחר. הפרסום כוזב. שקר נבזי", טען משולם בתביעת הדיבה. לדבריו, מעולם לא התבקש על ידי מבקר המדינה להגיב לטענות או חשדות לפיהן קיבל טובות הנאה. יתרה מזו, לגישת משולם, בפרסום זה אין עניין ציבורי. "העניין הציבורי מצוי אך ורק בדו"ח המבקר הסופי לאחר בדיקה וקבלת תגובות", הובהר בתביעה. בנוסף, נאמר כי פרסום זה מהווה עבירה פלילית כי חל איסור על פרסום דו"ח או חלק ממנו לפני המועד הקבוע בחוק.

בגל"צ, כך עולה מהתביעה, "העדיפו את פרסומם האישי, את הסקופ (שלא היה ולא נברא), את התועלת הרגעית הכלולה בפרסום ראשון לציבור על פני חובת הציות לחוק, הימנעות מעבירה פלילית ושמירה על שמו הטוב של התובע". בתביעתו קובל משולם על כך שלא נתבקשה ממנו תגובה לפני שידור הידיעה.

מגל"צ נמסר בתגובה: "תחקיר זה הינו פרי עבודה עיתונאית ענפה והוא נבדק ואושר בטרם יצא לאור. אין לנו עניין להתנצח עם מר משולם. במשרד הביטחון ובפרקליטות המדינה ילמדו את כתב התביעה, יגישו כתב ההגנה מתאים לבית המשפט ואנו סמוכים ובטוחים כי האמת תצא לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully