וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים נוספים דורשים 2 מיליון ש"ח מ-HOT

לי-אור אברבך

23.2.2006 / 10:36

במכתב התראה שנשלח לחברת הכבלים דורשים יוצרי בטיפול, שבתות וחגים ועוד תמלוגים על שידור יצירותיהם עד כה לפני תביעה

רני בלייר, ארי פולמן, יוני להב, איתן לונדנר, שירי צוק, דניאל לפין ומאיה הפנר-אני פנו באמצעות עורך דינם ל-HOT בהתרעה לפני תביעה. היוצרים דורשים תמלוגים בסכום כולל של למעלה משני מיליון שקלים על שידור יצירותיהם עד כה. לחברת הכבלים הוקצבו 10 ימים לפני נקיטת צעדים משפטיים.

"היצירות המקוריות מפרי עטם של מרשיי", כותב עו"ד דניאל חקלאי, "זוכות לשבחים רבים הן בפי המבקרים והן בפי קהל הצופים. ראשי חברת HOT מתגאים בכל הזדמנות בהקרנתן של היצירות הללו, תוך שהם מדגישים את חשיבות עידוד היצירה העברית המקורית במסגרת שידורי הטלוויזיה".

למרות זאת, לטענת הדורשים, לא זכו לקבל כל תמלוגים עבור שידור יצירותיהם. "טענתם המשפטית של מרשיי", ממשיך חקלאי, היא כי הם "היוצרים הראשונים של יצירותיהם. כל זכויות היוצרים על היצירות מפרי עטם-למעט אלו שהועברו על ידם לגופים אחרים-מצויות בידיהם. הם שמרו בידיהם את הזכות הבלעדית להתיר כל ביצוע פומבי של יצירותיהם. משום כך הם זכאים לתמלוגים כספיים תמורת כל שימוש פומבי שנעשה ביצירות אלו".

בין היתר מתייחסת הדרישה לתשלום עבור תוכניות כמו בטיפול, השמינייה, שבתות וחגים, קלינקה מיה, אבא שחור לבן ועוד.

מ-HOT נמסר, כי "לצערנו, היוצרים ממשיכים לייצר 'אירועים' יחצניים במקום לטפל בבעיה ברצינות. אנחנו נוטים שלא להיגרר לדרך זו. לפני כשבוע הצענו לנציגי היוצרים לבחור בורר מתוך רשימה של 6 שופטים בדימוס, במטרה להכריע בסוגיה אחת ולתמיד, אולם נראה כי בית המשפט יחרוץ את הדין. אנו נכבד ונבצע כל החלטה שתתקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully