וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10% מכספי הביד יועברו להפקות מקור

לי-אור אברבך

26.2.2006 / 16:31

30 מיליון ש' מתוך דמי הזיכיון ששילמו קשת ורשת במכרז ערוץ 2 יועברו להפקות וליוצרים. ההחלטה סיימה מחלוקת על יעוד הכספים

30 מיליון שקלים מתוך 295 מיליוני השקלים של כספי הביד ששילמו רשת וקשת, יועברו להפקות מקור ישראליות וליוצריהן. כך הוחלטה היום בפגישה שנערכה בלשכתו של מנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב, בהשתתפות מנכ"ל הרשות השנייה, מוטי שקלאר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש ונציג מטעם האוצר.

עד לאחרונה עוכבו כספי הביד על ידי שקלאר. מנכ"ל הרשות מנע את העברת הכסף לאוצר לאור מחלוקת על גובה הסכום שיועבר ליוצרים לטובת ההפקות.

עוד בטרם יצא המכרז על הפעלת ערוץ 2 לדרך, סיכם שקלאר עם האוצר, כי 15 מיליון שקלים יועברו לעידוד היצירה הישראלית ולסרטים דוקומנטריים בערוצים המסחריים.

בהמשך הוחלט על ידי האוצר ומשרד התקשורת, להקים קרן של 30 מיליון שקל עבור היוצרים. לשיטתם של שרת התקשורת דאז, דליה איציק ושר האוצר, בנימין נתניהו, 15 המיליונים עליהם סוכם עם שקלאר נכללו בקרן, למורת רוחו. אז החליט המנכ"ל לעצור את הכספים.

בסופו של דבר, היום, הוחלט להקדיש בסך הכול 30 מיליון שקלים ליצירה. מחצית מהסכום יועבר באמצעות הפקות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, והחלק השני באמצעות קרן מיוחדת לתושבי הפריפרייה - בראשותה תעמוד יו"ר מועצת הרשות, נורית דאבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully