וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה מעריב?

לי-אור אברבך

1.3.2006 / 9:19

למה פרש כתב 'סופשבוע' מעריכת תחקיר על אולמרט? האם אמנון דנקנר מאשר או מצנזר כל ידיעה על מ"מ רה"מ? מיוחד

גורמים במעריב טוענים בפני וואלה! ברנז'ה כי עורך העיתון, אמנון דנקנר, הורה להעביר לאישורו כל כתבה או ידיעה העוסקת בממלא מקום ראש הממשלה ומועמד 'קדימה', אהוד אולמרט. במוסף 'סופשבוע' מיום שישי האחרון התפרסמה כתבת תחקיר על אולמרט, עליה הייתה חתומה הכתבת מרב בטיטו פריד. אך תהליך העבודה עליה, כך מסתבר, היה רחוק מלהיות "חלק".

לוואלה! ברנז'ה נודע כי במהלך הכנת התחקיר, פרש מכתיבתו כתב המוסף, עמרי אסנהיים. מקורבים לאסנהיים מספרים, כי לאחר שכבר ביצע תחקיר מעמיק החליט הכתב כי אינו מעוניין ששמו יתנוסס על הכתבה, לאחר שחש נבדק 'יתר על המידה' על ידי דנקנר עצמו. אותם גורמים טוענים, כי בכל פעם שנטה התחקיר לכיוונים שליליים, אלה ירדו מהפרק, כשהכתבה "מנותבת" על ידי דנקנר לפן אוהד כלפי אולמרט.

בכירים במערכת מעריב דחו את הטענות. לדבריהם, הפיקוח הוא פיקוח אופייני למעריב, וכי כל הכתבות עוברות פיקוח דומה, במיוחד כשמדובר בכתבים צעירים יחסית שאינם בקיאים ברקע היסטורי.

עם עזיבתו של אסנהיים את הכתבה, הועברו החומרים לכתבת חן קוטס-בר, שסירבה אף היא להמשיך בה. לבסוף הועברה העבודה אל בטיטו-פריד ששמה התנוסס על התחקיר.

דנקנר: "לא אהיה שגריר"

לשאלתנו, האם ניתנה הוראה לפיקוח במיוחד על נושאים הקשורים באולמרט, אמר דנקנר לוואלה! ברנז'ה: "אין הנחייה כזו. אני מסרב להיות חשוד בעניין אולמרט. לא מזמן פרסמנו בכותרת ראשית בעמוד הראשון על עניין הבית שלו. אני רוצה להזכיר שלפני חמישה חודשים פרסמנו בעמוד הראשי את הידיעה בעניין מינויים בעניינו. אנחנו לא מרגישים שאנו מפלים לטובה או לרעה אלא הכל נעשה בצורה מאוזנת. יתכן שהוא (אסנהיים -ל"א) הרגיש כך, זה עניינו. לא הייתי מפרסם כתבה כפי שהתפרסמה ב'הארץ' (הכוונה לכתבת תחקיר שהתפרסמה במקביל בסוף השבוע האחרון, ל"א), שהייתה אוסף קטעי ארכיון שכולם שלילה. כתבה שנזקקה לעבודת עורך".

לאחרונה נפוצו שמועות במסדרונות קרליבך ומחוץ להם, כאילו הציע אולמרט לדנקנר לשמש כשגריר לאחר הבחירות. על כך אמר דנקנר: "אני מודיע לך חד וחלק שקיבלתי הצעות להיות שגריר לפני שאולמרט מונה להיות ממלא מקום. דחיתי את כל ההצעות ואני אמשיך לדחות כי אני לא מעוניין לשאת בכל תפקיד אחר פרט לתפקדי עיתונות ועריכה. בטח שלא להיות שגריר, יש לי פה נכדים".

במשרד ראש הממשלה ובלשכת שרת החוץ הכחישו את דבר ההצעה ומשני המקומות נמסר כי לא ידוע על כל הבטחה בעניין. חן קוטס בר ומרב בטיטו פריד סירבו להגיב לדברים. את תגובת עמרי אסנהיים השוהה בחו"ל (בחופשה שתוכננה מראש, ל"א) לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully