וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון לזכייניות: מצו תוך שבועיים המו"מ על המונדיאל

רוני קורן-דינר

1.3.2006 / 16:54

יו"ר ועדת הכלכלה: "הוועדה תדאג לשידור המונדיאל בעלות מינימלית לכולם, גם אם נאשר שידור פרסומות בלוויין ובכבלים"

שר התקשורת, אברהם הירשזון, הקציב שבועיים למיצוי המשא ומתן של זכייניות ערוץ 2 על רכישת זכויות השידור של משחקי המונדיאל, בטרם יכריע האם לאפשר לחברות הכבלים והלוויין לשדר פרסומות בתקופת המשחקים.

השר ביקש לזרז את קבלת ההחלטות, ככל הנראה ברוח התרת הפרסומות בכבלים ובלוויין, כפי שהתבטא בנושא גם מנכ"ל משרדו, אבי בלשניקוב. נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה וחברת הוועדה שהקים הירשזון לבחינת הנושא, ביקשה מהשר לדחות את ההחלטה, על מנת לאפשר לזכייניות מחד למצות את המו"מ על הזכויות, ומאידך לבחון את ההקלות שתוכל הרשות לתת להן על מנת שיוכלו לכסות את העלויות הגבוהות. במשרדו של הירשזון אישרו את הדברים.

בתוך כך, התבטא היום גם ח"כ אמנון כהן, יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, בזכות התרת הפרסומות במונדיאל. "הוועדה תדאג לשידור המונדיאל בעלות מינימלית לכל האזרחים, גם אם הדבר יאלצנו לאשר באופן חריג שידור פרסומות בלוויין ובכבלים", מסר כהן.

לדבריו, "אין ספק כי אישור שידור פרסומות לכבלים וללוויין, יהווה תקדים שיש לשקול בכובד ראש, אך אם תהיה זו הדרך היחידה לאפשר צפייה רחבה במשחקים - הוועדה תמליץ על כך לשר התקשורת ואף תיתן לכך את חותמת ההכשר האחרונה הנדרשת". מהוועדה נמסר עוד כי ביום ראשון הקרוב היא תתכנס לבחון את כל החלופות שיאפשרו לכלל האזרחים לצפות במשחקים.

לדברי כהן, הוא היה שמח לראות גם את הערוצים המסחריים נכנסים לתמונה ורוכשים לשידור חלק מהמשחקים, כך שישודרו בערוצים הפתוחים.

בין הערוצים המסחריים וחברות הכבלים והלוויין, מתקיימת תחרות עזה על רכישת זכויות שידור המונדיאל מידי חברת צ'רלטון, בבעלות אלי עזור ופיני זהבי. HOT היא היחידה שכבר חתמה על הסכם לשידור המשחקים, על בסיס חלוקה בהכנסות עם צ'רלטון.

כפי שנחשף ב-TheMarker, חברת הכבלים HOT וככל הנראה גם YES, ישלשלו 80% מההכנסות עבור חבילת המונדיאל לצ'רלטון, ויסתפקו ב-20% בלבד. הערוצים המסחריים 2 ו-10 מעוניינים אף הם ברכישת חלק מהמשחקים, אך טרם הגיעו לסיכום כלשהו עם צ'רלטון. לפני שבוע דחתה מועצת הכבלים והלוויין את בקשתה של HOT לגבות מהמנויים 800 שקל עבור חבילת שידורי המונדיאל, וכעת אמורה החברה להגיש בקשה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully