וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצצה הקרנת "למראית עין"

לי-אור אברבך, רוי רגב

1.3.2006 / 21:58

מפגיני תל"י חדרו לפרמיירת הסרט בסינמה סיטי ולא אפשרו לאירוע להתקיים. עימותים ומעצרים במקום. הבמאי: הם פגעו בבשר מבשרם

לאחר שאיימו מראש כי לא יאפשרו לקיים את הפרמיירה המתוכננת לסרט "למראית עין", בהפקת JCS ו-HOT, הגיעו הערב חברי תל"י ואיגודי היוצרים למתחם סינמה סיטי שברמת השרון, וגרמו לביטול ההקרנה.

ההודעה על ביטול ההקרנה התקבלה לפני דקות אחדות. בזמן הפרמיירה, שהחלה במתחם סינמה סיטי בשעה 20:30, כבר התקבצו במקום כשמונים מפגינים, ביניהם אסף הראל, רוני ניניו ואורי ענבר. מארגני האירוע נערכו מבעוד מועד למצב, ובמקום נמצאו, מלבד מאבטחים, כוחות משטרה שמנעו את כניסת המפגינים למתחם. עם זאת, אנשי תל"י חדרו דרך כניסה אחורית והתעמתו עם הנוכחים באירוע. מספר מפגינים עוכבו לחקירה על ידי המשטרה ולפחות אחד מהם נעצר.

בקבלת הפנים התפתח עימות גם בין אחד מראשי תל"י והמפגינים, דורון צברי, המשמש גם כיו"ר איגוד הבמאים, לבין במאי הסרט דני סירקין. צברי אמר לסירקין לפני הקהל ההמום כי הוא שובר שביתה וכי אסור לו לקיים את ההקרנה. סירקין לא נעתר וביקש לקיים את ההקרנה כמתוכנן. לאחר הכנסת הקהל לאולם, החלה ההקרנה, אולם בשלב זה הצליחו שוב אנשי תל"י להסתנן מיציאת החירום לתוך האולם, שם הם החלו בצעקות "לא מפירים זכויות יוצרים". לאחר מספר דקות הודיעו אנשי JCS על ביטול ההקרנה והקהל נשלח לביתו.

בנוסף, הודיעו הערב המפגינים על כוונתם לפגוע גם בפרמיירת הסרט "ברונו מאוהב", סרטו של אילן הייטנר, המתוכננת להתקיים בסינמטק ביום שישי הקרוב בצהרים. יש לציין כי הסרט לא יצא לאקרנים ולא מתוכננת לו הפצה מסחרית מלבד DVD וההקרנה ב-HOT, וכי ההקרנה תוכננה לאנשי הצוות ומוזמנים בלבד.

"היוצרים שורפים את הבית בו הם מתגוררים"

דורון צברי אמר לוואלה! לפני מספר דקות כי "זו הייתה הצהרת כוונות על כך שאיננו מתכוונים לוותר. מתישהו, HOT תפנים את המסר".

דני לוי, דובר JCS, ביקש שלא להגיב. מחברת "יונייטד קינג", בעלי סינמה סיטי, נמסר כי הם "המומים מהתנהגות היוצרים וסבורים שאל לאדם לשרוף את הבית בו הוא מתגורר".

"אני מרגיש לא כל כך טוב הערב", אמר לוואלה! ברנז'ה דני סירקין, במאי "למראית עין", "אני חבר באיגוד הבימאים ואני חבר במאבקו, אני אפילו חתום על העצומה נגד HOT. אבל הקרב הזה בו בחרו הבימאים, הוא קו לא נכון הוא פוגע בסולידריות בין הבימאים ופוגע ביצירה הישראלית. אני בשר מבשרם - כעת הסרט עולה מחר ולא תהיה לי הזמנות לעוד אירוע".

סירקין הוסיף, כי הוא "מקווה שנזכה בתמלוגים ואני מאחל לכל מי שהגיע הערב לפוצץ לי את ההפקה שזה שלא יקרה להם לעולם".

(עדכון אחרון, 1.3.06, 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully