וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה לא תתמוך בשידור פרסומות בכבלים

רוני קורן-דינר

5.3.2006 / 14:56

הדעה הרווחת בדיון בוועדת הכלכלה היתה לאפשר לציבור לצפות במונדיאל בחינם, אך לא במחיר של פרסומות בכבלים ובלוויין

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום לדיון בסוגיית מימון שידורי המונדיאל. הדעה הרווחת בדיון היתה כי יש לאפשר לציבור הרחב לצפות בשידורי המונדיאל בחינם, אך לא במחיר של פרסומות בכבלים ובלוויין - עמדה התואמת את הקו של זכייני הערוצים המסחריים החוששים לפגיעה בהכנסותיהם.

יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת, אמר כי מחובתו לדאוג לאינטרסים של בעלי המניות שלו. לדבריו, ברור כי קיימת סכנה גדולה לערוצים הפתוחים, אם יאושרו פרסומות לכבלים. רם בלינקוב, מנכ"ל HOT, העיר, כי ראוי לקיים דיון גם על "מונופול הפרסום של ערוץ 2".

לדבריו, התרת פרסום לכבלים תיטיב עם כל הצדדים ותאפשר לציבור לצפות במשחקים במחיר זול יותר, כפי שבכל העולם המערבי יש פרסומות גם בערוצי כבלים.

מנכ"ל הרשות השנייה, מוטי שקלאר, אמר בדיון, כי אם יאושר לחברות הכבלים והלוויין לממן את רכישת זכויות השידור של המשחקים באמצעות פרסומות, "לא יהיה מנוס משינוי כללי המשחק הקיימים ביחס למחוייבויות ערוץ 2 וערוץ 10". כמו כן, אמר שקלאר, כי פתרון זה לא יסייע לשכבות החלשות באוכלוסייה, אשר ממילא אינה מחוברת לטלוויזיה רב ערוצית (ברשות מעריכים כי 20% מהציבור אינו מחובר לכבלים או ללוויין).

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן, אמר בדיון, כי הוועדה "לא תתמוך בשידור פרסומות בכבלים בתקופת המונדיאל כדי לא להזיק למו"מ בין צ'רלטון לערוצים המסחריים".

בדיון השתתפו, בין השאר, חברי הכנסת אמנון כהן, גלעד ארדן ואבשלום וילן, מנכ"ל הרשות השנייה מוטי שקלאר, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין יורם מוקדי, מנכ"ל רשת יוחנן צנגן, מנכ"ל ערוץ 10 מודי פרידמן, מנכ"ל HOT רם בלינקוב, מנכ"ל צ'רלטון (בעלת זכויות השידור) אדר זהבי ומנכ"ל משרד התקשורת אבי בלשניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully