וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענני תקשורת זה בספרד או באירופה?

לי-אור אברבך

17.3.2006 / 9:15

איתי שגב, לשעבר "קומדי סטור", כבר צבר קילומטראז' מרשים מאחורי הקלעים, ועורך כעת את התכנית החדשה של אלון מזרחי. ראיון

יש משהו בכדורגל שעושה את זה לאנשים. מיד אחרי מזג האוויר, המשחק הפופולארי הוא 'שובר הקרח' הנפוץ ביותר בין שני זרים, מרוחקים ככל שיהיו. די במשפט דבילי כמו, "אז מה? ברקוביץ', אה?", ושיחה בין שני גברים שמעולם לא פגשו זה את זה תגלוש כמו קפה שחור בפינג'ן במילואים. זה כנראה מה שמחבר זוג מוזר כמו הכדורגלן האגדי אלון מזרחי ועורך תוכניתו החדשה, איתי שגב – האהבה לכדורגל.

שגב, 34, שהפציע לחיינו בקומדי סטור לפני 13 שנה (כן, כן אתם זקנים) הוא חלק מקבוצה שעשתה בשעתו מהפכה תרבותית שאת אותותיה ניתן לראות בבירור גם היום. אלמלא אותה הצלחה, אז בראשית ערוץ 2, כנראה שלא היינו מתוודעים ללהיטים כמו כוכב נולד, נולד לרקוד ויתר פירות עמלה של טמירה ירדני, המעצבים במידה כזו או אחרת את הטלוויזיה כפי שאנו מכירים אותה היום. שגב, שלא כמו עמיתו צביקה הדר, פינה בשנים האחרונות את קדמת המסך. השיבה המתקרבת שלו אל הסטנדאפ וההצעות שהוא בוחן להגשת תוכניות טלוויזיה הן אולי סממן שהוא מיד מבשיל לחזור.

"בערוצי הנישה לא יהיה סיפור 'דה שואו'"

תהיה זו טעות לומר שאיתי שגב נעלם. לאחרונה ערך את "פיני הגדול" ו-"מכת מדינה" עבור ביפ ולפני כן גם את תוכניתו של זאב רווח בערוץ הקולנוע הישראלי של yes. כך התכרבל לו השחקן המצחיק הזה מאחורי המצלמה בחמימותם המפנקת של ערוצי הנישה, הרחק מאור הזרקורים ממנו אפשר גם להיכוות. "אני מקבל הצעות לא להיות בנישה", אומר שגב לוואלה! ברנז'ה, "אבל כאן יש הרבה יותר חופש, פחות לחץ. בערוצי הנישה לא יהיה סיפור 'דה שואו' שיורידו תוכנית אחרי שני שידורים בגלל רייטינג נמוך. כאן לא צריך לרצות יותר מדי אנשים". עם זאת מאמין שגב שדווקא "בסלון של האווירון" שתעלה השבוע בערוץ "אגו" תטיס אותו בבטחה אל קהלים רחבים במחוזות נצפים יותר.

האווירון הוא כמובן אלון מזרחי, מלך השערים הישראלי, שזוכה כאמור לתוכנית משלו. מדובר בתוכנית אירוח שעורכה מתארה כסוג של ריאלטי. לאולפן יגיעו חברים של מזרחי וגם דמויות כמו בתיה עוזיאל אותה ילמד המגיש להכין מטוס, סליחה אווירון, מנייר. שגב מדבר על אמן הכדורגל כאב גאה, כולל ציטטות מדבריו וקומפלימנטים בסגנון 'מה אלון יודע לעשות'. "הוא טיפוס, הוא מותג ובאמת חשבנו שיהיה מעניין לעשות איתו תוכנית אירוח", מסביר שגב על הטאלנט בהתהוות. "זו תוכנית שהיא פוטנציאל להפוך לקאלט. כל התדמית שנוצרה סביבו - יש הרבה שאמרו דברים הרבה פחות חכמים ממנו - הגדולה שלו שהוא הבין שיחפשו אותו ויסתכלו עליו והוא זורם עם זה. הוא מקצין את התדמית שלו. באחת התוכניות הוא אמר: מי המטומטם שאמר 'אני רוצה לשחק או באירופה או בספרד', כולם יודעים שאירופה זה אירופה וספרד זה באפריקה".

"צריך לחיות את זה"

לא ניתן שלא למצוא זהות מסוימת בין המגיש לעורכו בכל הקשור לאותה השלמה עם תדמית שנכפתה על ידי התקשורת. "אני לא ניסיתי אף פעם לברוח מתדמית שנוצרה לי – היו תקופות שאמרו הוא הילד המתוק – זרמתי עם זה. אני לא מנסה לברוח מתדמית שיש לי", מתוודה שגב, "אני לא חושב שאלון מנסה לשנות היום תדמית. הוא באמת כבר ילד גדול, הוא אומר שיגידו עליי מה שיגידו. ברגע שאדם צוחק על התדמית שיצרו לו, זה אומר שהוא לא באמת מטומטם". החיבור בין השניים רחב יותר, מתברר, והוא מתרחש בדיוק במקום הטבעי לו – "מסתבר שההומור שלי מאוד מצחיק אותו – הוא ממש בראש שלי", ויותר מזה אומר שגב, "הוא ממש סומך עליי".

מאז הגיע שגב לענני תקשורת, המפיקה את "בסלון עם האווירון" הוא בעיקר עובד קשה מאוד. "בגלל ששנים הופעתי זה נראה יותר קל. עריכות וכתיבה זה הרבה יותר קשה", הוא אומר בסיפוק. הוא לא מוטרד מעזיבתו המהירה של האיש שהביא אותו לתפקיד, שי גולדן או מעזיבת בכירים אחרים בענני. "אין לי מושג מהדברים האלו, אני לא מרגיש שום חוסר יציבות", מדגיש שגב, "אני מרוצה מאוד. נותנים לי חופש יצירתי, אנשים אינטליגנטים שכיף להיות איתם. אני יודע שיש עם מי לדבר – יש לי גב וסומכים עליי – אני מקפיד שתהיה אווירה טובה".

נוכחותו ארוכת השנים של שגב בתעשייה הפכה אותו לשועל למוד ניסיון, ואל תתנו לבייבי פייס להטעות אתכם. "לכל אורך הדרך הייתי מעורב 99% במה שהייתי עושה", הוא מדגיש ומציע למי שרוצה להשאר בעסק, לדעת להתמודד עם הדחיות. עם זאת הלקח החשוב ביותר שלמד עד כה, הוא לשמור על הרעיונות שלו. "הדבר היחיד שכעסתי זה באמת מספר תוכניות שהן רעיונות שלי ופתאום ראיתי אותן בטלוויזיה. לפחות אחת מהן עוד רצה היום. המלצה שלי לא לפזר את הרעיונות". להיות איש תוכן, מסביר שגב, זה לא משהו שבא "מעכשיו לעכשיו". צריך "לחיות את זה", הוא אומר, "איש תוכן זה לא רק בטלוויזיה, זה מישהו שחי את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully