וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוקניק לאילון: עשיתם כבר כתבה על מרצפות כיכר רבין?

לי-אור אברבך

23.3.2006 / 13:59

מגיש 10 בתגובה: "יש לך סיוטים מזה". שני המגישים, יחד עם חיים יבין, התעמתו בתיק תקשורת

גדי סוקניק לעג לרייטינג של חדשות 10 בעימות שנערך בינו לבין יעקב אילון וחיים יבין בתוכנית תיק תקשורת המשודרת בחינוכית 2. בעניין המספרים ההולכים ועולים של 10 אמר סוקניק: "אני אכן מביט בזה בעיניים משתאות. עוד מעט שנה חמישית של תחרות והם עדיין לא הגיעו לחצי מאיתנו בממוצע, וזה אגב לצערי הרב, הייתי שמח שתהייה תחרות קצת יותר טובה אבל הדרך עוד רחוקה".

סוקניק אמר כי הוא עצמו שידר מאולפן שקוף כבר ב-96'. "אני לא אוהב מילים גבוהות ונבובות", אמר.

אילון ענה לו "אתה לא אוהב מילים גבוהות, אז למה אתה משתמש בהן בלי סוף, סוקניק? אתה לא יודע איך האולפן ייראה, אין לך מושג ירוק איך השידור שלנו ייראה, אתה לא ראית בחיים שלך אולפן טלוויזיה מהסוג שאנחנו בונים שם, אז איך אתה אומר ששידרת ממנו לפני 10 שנים, זה משעשע".

סוקניק המשיך ללעוג לאולפן הבחירות של 10: "עשיתם כבר כתבה על מרקם המרצפות של כיכר רבין כדי למלא את החלל לקראת השידור הגורלי?".

אילון: "אתה ממש חולם על זה בלילות, יש לך סיוטים מזה. מה אתה כל כך מודאג?"

יבין הצטרף לחגיגה גם הוא ואמר: "השם הזה – כיכר יעקב אילון – הוא יישאר גם אחרי השידור?"

אילון: "לא, וגם לא לפני...".

כפיים לדרוקר

בתגובה לטענה כי ערוץ 10 מתיימר "לרדת אל העם" אך למעשה משדר מלב תל אביב, אמר יעקב אילון: "אף אחד לא יורד אל העם. בסה"כ עושים שידור טלוויזיה. אנחנו באים אל הכיכר שהיא הכיכר של המדינה...".

יבין הגיב על התחרות, כי אין ל-1 את האמצעים לבנות אולפן בסדר גודל כזה, "אבל יש לנו אולפן מכובד עם היסטוריה מאד רצינית של 11 מערכות בחירות ומדגמים. אנו הערוץ היחיד שעושה מדגם של 60 קלפיות". על הגימיקים אמר, "אין לי הסתייגות מכך – זה החמצן של הערוצים המסחריים, אך בערב כזה אנשים רוצים פוליטיקה – סיקור אמין ורציני ככל האפשר".

סוקניק התייחס להתעלמות של חדשות 2 מחשיפת יומני עמרי שרון בערוץ 10. "כפיים לדרוקר על הסקופ. יופי של סיפור ואני מוריד את הכובע בפניו כעיתונאי על התחקיר הזה. כמובן שלא התעלמנו מהנושאים האלה, חפרנו בהם. רק השבוע חטפנו על הראש חזק מאד על כתבת הפרופיל על נתניהו – שלא ראיתי באף ערוץ אחר כתבות כל כך נוקבות על פוליטיקאים".

על הטענות המופנות כי התקשורת מקדמת את מפלגת "קדימה" נאמר אמר מגיש המהדורה המרכזית של 2: "בואו נגיד את האמת, קדימה ואולמרט נהנו מאד ועדיין בשוליים עוד נהנים מן הבעייה של המיתוס ששוכב כצמח בביה"ח, ואיפה שהוא היתה נטייה של התקשורת, כמעט כמו הפוליטיקאים, ללכת אחרי הציבור, לא לגעת בממשיכיו של שרון כיוון שכאילו פוגעים בזכרו או במה שהוא השאיר אחריו. אין ספק שאולמרט נהנה מזה, בתנאים אחרים הוא היה סופג מכולנו יותר".

אילון ענה לו, "אני חושב שזה תירוץ די קלוש לחוסר עשייה עיתונאית בזמן מערכת בחירות. כעיתונאי אתה צריך לפרסם תחקירים". סוקניק לא נשאר חייב: "אפשר לחשוב שאתם עשיתם איזה שהן חשיפות מדהימות בערוץ 10 על אולמרט שאתה אומר את זה". אילון ענה: "עשינו על עמרי שרון, למרות שאביו שוכב בביה"ח. זה לא היה דבר טריוויאלי".

הרב עם 2, יעקב קונה

בסקר מיוחד שנערך עבור "תיק תקשורת" על ידי מכון פורי בהנהלת איציק רוזנבלום, עלו הנתונים הבאים:

1. ביום הבחירות, באיזה ערוץ תצפה בזמן שידור תוצאות המדגם בשעה 22:00 בלילה?
ערוץ 1 – 14%
ערוץ 2 – 26%
ערוץ 10 - 13%
ערוץ 9 - 11%
לא יצפו – 21%

בסה"כ יצפו בשלושת הערוצים המרכזיים כ-53% לעומת 48% בבחירות הקודמות ינואר 2003. בתגובה לנתוני הסקר אמר יעקב אילון כי הוא קונה בשתי ידיים את המספרים האלה, וכי אם זה מה שיהיה בערב זו הצלחה גדולה מאד.

2. באיזה ערוץ את/ה מתכוון לצפות רוב הזמן לאחר פרסום תוצאות המדגם?
ערוץ 1 – 11%
ערוץ 2 – 24%
ערוץ 10 - 13%
ערוץ 9 – 8%
יזפזפו בין הערוצים – 10%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully