וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למערכת עיתון דרושים ערבים

לי-אור אברבך

5.4.2006 / 10:07

בכירי המדיה נפגשו כדי למצוא פתרון לאי-שילוב ערבים בתקשורת. דנקנר: יש במערכות פחד מהעסקת עיתונאים ערבים

אתמול קיים המרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי כנס בו נידונו דרכים לסייע בשילוב ערבים באמצעי התקשורת. הפאנלים במפגש, בהנחיית דן מרגלית וחיים יבין, העלו את השאלה אם יש פתח ל"קיר הזכוכית", ועל ההיבטים הכלכליים והצרכניים של שילוב וייצוג האוכלוסייה הערבית בתקשורת.

"איך זה, שיועץ ההשקעות שלי בבנק הוא ערבי, אבל אין פרשן כלכלי ערבי?", שאל חנוך מרמרי, בעבר עורך "הארץ", וכיום משמש בין השאר כמנכ"ל שותף במרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי, "איך זה שאפילו קונסול ישראל יכול להיות ערבי ואין כתב מדיני ערבי?". מרמרי גם קרא לציבור הערבי בישראל לנהל בתוך עצמו "דיון גלוי-לב".

עורך המשנה של "ידיעות אחרונות", יואל אסתרון, ציין כי התאכזב כשאף ערבי לא נענה למודעת דרושים לכתבי כלכלה שפרסם בעיתון. "אלה מקומות שערבים יכולים להתחיל מהם", אמר.

עורך "מעריב", אמנון דנקנר אמר, "יש במערכות עיתונים פחד מהעסקת עיתונאים ערבים בתפקידים שדורשים פרופיל גבוה. תפקידו של עורך ללכת נגד זה ולשנות, אלא שהערבים לא באים. הסבירו לי, שבחברה הערבית קשה לערבים לכתוב דווקא על ערבים כי קשה לו להיחשב כמתחשבן עם משפחות אחרות בכפרים. לדעתי כשיבואו כתבים מוכשרים העורכים ייפתחו בפניהם את השער".

עורך הארץ דייוויד לנדאו, אמר כי בעיתון מופעלת העדפה מתקנת, באמצעות קורסים לכתבים ערבים בשיתוף עם מרכז הרצוג של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. עם זאת סיפר לנדאו, כי מהקורס הראשון לא נקלטו כלל כתבים.

עורך עיתון "כל אל ערב", זוהיר אנדראוס אמר לנוכחים במקום: "תפסיקו להטיף לנו מוסר ולקרוא לנו פרימיטיבים. מי סיפר לדנקנר שערבים לא אוהבים להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה? מתי בפעם האחרונה ביקרתם ביישוב ערבי. האשם הוא בתקשורת הישראלית. שרון מעולם לא התראיין לכל אל ערב וזה אומר הרבה".

יו"ר הרשות השניה, נורית דאבוש העבירה, לדבריה לזכייני הרשות רשימה של מעל 50 צעירים ערבים שיכולים להשתלב בעבודה, דאבוש דיברה על המחסור התקציבי, שהוא זה שמדיר במידה כזו או אחרת תכנים ודמויות ערביות מהמסך. "תראו מה קורה בערוץ 10 – ארבע שנים הוא משדר ומפסיד, הוא לא נותן העדפה מתקנת לאף מגזר. אני רוצה שהזכיינים ירוויחו כסף, הרבה כסף – כי אז בחודש הבא תראו תוכנית סאטירה בשפה הערבית. הם יוכלו להרשות לעצמם את הלוקסוס הזה, רק אם הם ירוויחו כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully